Az Aprilia jó érzékkel döntött úgy, hogy Max Biaggi legyen a márka nemzetközi nagykövete. De mégis mi a fenét jelent ez? A „nagykövet” kifejezést a diplomácia világából kölcsönözte a marketing, a márkanagykövet és a nagykövet között viszont nem sok hasonlóságot találunk. Ami mégis megegyezik a két munkakörben, az a képviselet, ami feladathoz egy igazán hiteles személyiséget választottak az olaszok a hatszoros világbajnok személyében.
Az Aprilia és Biaggi együttműködése egészen régi gyökerekhez nyúlik vissza. Max – akire római császárként is előszeretettel hivatkoznak – egészen karrierje kezdetén került össze az olasz márkával. 1991-ben már egy Aprilia nyergében versenyzett 250 köbcentiméteres GP kategóriában, hogy aztán három év elteltével sorozatban négy világbajnoki címet szerezzen meg.
Max Biaggi egy hangyányit kevésbé hízelgő neve Valentino Rossi legnagyobb ellenfele. Biztosan sokan emlékeznek rá, amikor 2001-ben Barcelonában ők ketten a dobogó felé menet összeverekedtek. Jelleme talán mindig is egy kicsit nehézkes volt, de a hozzáértését nincs ki megkérdőjelezze, hiszen már az RSV250 versenyképessé faragásában is oroszlánrészt vállalt.
Persze miután 1999-ben 500 köbcentis kategóriára váltott megszakadt a legendás együttműködés és Biaggi Yamahákon és Hondákon vészelte át a következő éveket. Na persze csak 2009-ig tartott az áldatlan állapot, amikor az Aprilia is becsatlakozott a Superbike sorozatba. Ekkor aztán a helyére kerültek a dolgok és azóta is elválaszthatatlan ez a két név egymástól. Tehát jól választott a motorjaihoz hiteles arcot az olasz vállalat.

Cimkék:
Péntektől már csak óvatosan tervezz motoros programot, mert a nekünk kedvező időjárás bedobja a hideg törölközőt.
Elolvasom »A Husqvarna nagyot lépett a merész formaterveket felvonultató új motorjaival. A Vitpilen után most a Svartpilen is érkezik.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »