Abban talán megállpodhatunk, hogy korunk egyik legdurvább sportmotorja a BMW S1000RR. Keveseknek adatott meg, hogy menjenek vele, de valószínűleg nem sokan húzták még a szájukat, miután leszálltak róla. Még Talmácsi Gábor is azt írta róla a Facebook oldalán egy-két veretes Hungaroring kör után, hogy utcára életveszélyes lenne. Neki ezt feltétel nélkül elhisszük.
A modellfrissítést valójában már az idei évre is vártuk. Egy dolgot azonban ügyesen eltitkoltak eddig előlünk. Azt eddig is tudtuk, hogy a kipörgés-gátló, a kanyar-ABS, a fél-aktív futómű, valamint a különböző profilú menetbiztonsági elektronikák garantáltan a csomag részei lesznek, ahogy a színes TFT kijelzőpanel is.
Azt is láttuk korábban kémfotókon, hogy a motor egy új térhálós vázat sejtet, azt is, hogy a segédvázat kicsit újraszabták, és a kipufogót is újrapozícionálták. A sasszeműek még azt is megállapították, hogy a blokk keskenyebbnek hat a korábbiaknál. Na de röntgenszem híján a visszafelé forgó főtengelyről eddig egy árva szó nem esett.
A megszokottól elétérő irányba forgó főtengelynek pedig azért lesz előnyös, mert a forgóalkatrészek felegyenesítő hatását valamelyest csökkentik. Ettől aztán kezesebben viselkedik majd a bestia a kanyarvételnél. A MotoGP-ből leszivárgó technikát még nem sok gyártó viszi utcára, bár azért van ilyen, például az MV Agusta. Genesio Bevilacqua – az Althea Racing csapatfőnöke – szerint azonban más előnyös hatása is van a megoldásnak. Egy interjú keretében arról beszélt, hogy hatása abban is tettenérhető lesz, hogy az S1000RR elejét könnyebb lesz a földön tartani intenzív kigyorsításkor. A hátsó kereket emelő erőket pedig valamelyest csökkenti kemény fékezés esetén. Finom árunak tűnik.

Cimkék:
A Jarvish X-AR egy olyan okos bukósisak, aminek a vezérlését az Amazon fejlesztette Alexa hangvezérléssel kötik össze
Elolvasom »Tegnap lezajlott a 2018-as Német Nagydíj. A Sachsenring a japán gépeknek és természetesen Marqueznek feküdt a legjobban.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »