Ha összességében nézzük az értékeket, akkor egy nem túl hízelgő statisztikával állunk szemben, hiszen ezek szerint az összes európai motorkerékpár eladás 6.1 százalékkal csökkent. A beérkezett első negyedéves jelentés adatait azonban érdemes egy kicsit tágabb szemmel megvizsgálni. Ebben az esetmár máris látjuk, hogy a kétkerekűek megvásárlása iránti kedv lankadása elsősorban a mopedeket érinti. A nagymotorok és robogók iránti kereslet azonban valamelyest megnőtt. Mit lehet ebből kiolvasni? Annyit bizonyosan, hogy a mi kis kontinensünkön található motorpiac valamelyest változóban van.
A Motorgyártók Európai Szövetségének 2018-as negyedéves jelentése szerint 240’924 motorkerékpárt hoztak forgalomba január és március között. Ez pedig azt jelenti, hogy összesen 15’768 bicajjal, tehát a fentebb említett 6.1 százalékkal csökkent az európai emberek vásárlási kedve, ha két kerékről van szó.
Ám ha megnézzük a statisztikát, akkor kitűnik, hogy ez a mopedek visszaszorulását jelenti. A nagyobb motorok illetve robogók iránti érdeklődés viszont ellenkező tendenciát mutat, hiszen 9’198 nagybrümmögővel többet hoztak forgalomba, ami 4.7 százalékos növekedést jelent.
A legnagyobb moped sérüléseket azok legfontosabb piacai szenvedték el. Olaszországban közel húsz, Hollandiában több, mint harminc, Franciaországban pedig negyven százalékot is meghaladó visszaesés jelentkezett. A motorpiac növekedése azonban közel ugyanezekben az országokban jelentkezett. Az olasz és francia motorosok mellett a belgák és a spanyolok kaptak rá a motorozás ízére. Persze nem csupán erről lehet szó. A számokban egészen biztosan kezdenek megmutatkozni az elektromos motorkerékpárok eladásai is. Csak Franciaországban – ahol a legnagyobb volt a visszaesés – a villanymenők iránti kereslet a háromszorosára nőtt. Véletlen egybeesés? Nem valószínű.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »