Miután az olaszok befejezték a meglevő háromhengeres erőforrásaik felkészítését az EURO4 követelményeknek, most egy négyhengeres blokk fejlesztésbe fognak bele. Nem kérdés, hogy a három hengerrel megáldott motorokat igen jól eltalálták az MV Agusta-nál. Nálunk is járt az egyik példány, nagyon szerettük. Az alacsonyabb tartományban is használható erő és nyomaték a védjegye ezeknek az erőforrásoknak.
Valószínűleg az első sorozat, amiben az új négyhengeres bemutatkozhat, az a Lewis Hamilton által is fémjelzett F4 lehet. Viszont itt koránt sem ér véget a történet: ezt követheti Brutale, valamint a túraszegmens “négyhengeresítése” is. Ismerve az MV Agusta lehetőségeit, feltehetőleg ezek az újítások és fejlesztések csak szép lassan, csepegtetve fognak megjelenni a piacon.
Korábban mi is foglalkoztunk a témával, köztudott volt, hogy az utóbbi időszakban elég nagy gondokkal küzdött az olasz márka. A bíróság már csődvédelem alá is helyezte a céget, de most úgy látszik, hogy megmenekülnek. Információk szerint megtörtént a Mercedes AMG 25 százalékos részesedésének kivásárlása is. Így mára két nagyobb részvényes, Giovanni Castiglioni és az orosz Sardarov család kezében van a híres olasz gyártó. Nemrég a másik honfitárs, a Ducati is előállt saját négyhengeres sportmotorjával, ami az idei EICMA kiállításon debütált – meglehetősen nagy sikerrel. A Ducati példája alapján könnyen hatalmas sikert érhet el az MV Agusta is – mi mindenesetre kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »