Normál esetben egy motorkerékpáron két darab gumiabroncs található: egyik az első-, másik a hátsó kerekén. Nincs pótkerék sem – kivéve a legendássá vált Vespákat -, így egy defekt esetén vagy megjavítod ott helyben, vagy jöhet a tréler. Ezért persze nem viszünk tartalék köpenyt magunkkal, hanem a különféle módszerek közül valamelyikkel igyekszünk elhárítani a szivárgást. Viszont vannak olyan helyzetek, amikor muszáj egy vagy több külsőt magunkkal hurcolni.
A legjellemzőbb élethelyzet, amikor szeretnél új gumikat szereltetni a bringára, és nem ott szerzed be őket, ahol a cserét végrehajtják. Ez teljesen normális, hiszen sokan rendelik internetes áruházból a jobb ár miatt – aztán valahogy el kell juttatni a szervizbe. Vagy előremész autóval és a gumikkal, majd otthonról megint elindulhatsz a vassal – vagy megoldod a szállítást. Mutatunk egy végtelenül egyszerű módszert.
Természetesen még rövid távra is lehet ennél profibban vinni két abroncsot – de a semminél ez is jobb.
Vannak olyan motoros társaink, akik hosszú túrára indulnak. Amikor a felszerelt köpenyek várható futásteljesítményénél sokkal többet kell megtenni, az igazán biztosra menő túrázók az összes egyéb motyójuk mellett magukkal viszik a tartalék gumikat is. Aki egyedül megy és éppen gyári alumínium hátsó doboz van BMW R1200GS-én, az akár arra is ráhúzhatja – ott a koffert direkt úgy tervezték, hogy a hátsó abroncs passzentosan illeszkedjen rá. De ha van utas, vagy nincs ilyen doboz, akkor más megoldás kell.
Oldaldoboz híján a hátsó lábtartót is igénybe véve könnyen rögzíthető a doboztartó konzolhoz is a cucc – de a fenti extrém helyzet esetén kreatívabbnak kell lenni. A hengerek és a tank mellé spaniferezett komplett szettek pedig legalább kevésbé rontják a motor vezethetőséget, mint a hátra szerelt – ezáltal a farnehézséget növelő – megoldások.
Végül jöjjön ismeretlen hősünk, aki természetesen a messzi Keleten az ott megszokott módon röhögve felülmúlja a tudományos európai motoros társakat. Ő nem szarakodik gumipókkal, és nagyjából felfoghatatlan mennyiségű gumiabroncsot mozgat meg a kis mopedjével.
Így elnézve a derekára vélhetően fel sem menne egy 17-es gumi. Nyilván nem megy hosszú útra, de a teljesítménye így is komoly elismerést érdemel!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »