Ugyan mi mást is mondhatnának a jövő évi Zero modellek kapcsán, mint hogy azok erősebbek, hatékonyabbak és gyorsabban tölthetőek lesznek? Semmit. A technológiának fejlődnie kell, ez az elvárásunk. Így ez az egyetlen elfogadható válasz a kaliforniai vállalattól azokban az években, amikor a komplett világ figyeli lélegzetvisszafojtva, hogy mikor válnak a tisztán elektromos hajtásrendszerű autók és motorok a mindennapjaink részévé. Ki azért mert várja az előrelépést és a közlekedés új aranykorát látja benne, ki azért mert rettegve félti a jól ismert belsőégésű motorokat az enyészettől. Elsősorban a hangját. Nem a tankolás, vagy a karbantartás fog hiányozni a legtöbbeknek.
A 2018-as Zero modellek érezhetően erősebbek lesznek, mint az elődeik, pedig már a 2016-os modellre sem mondhatnánk, hogy elégedetlen volt vele a kollégánk. Érdemes elolvasni az arról készült tesztet, különös tekintettel a nyomatékról szóló részt, és hogy mit is jelent ez. Az új modell pedig az idei, tehát a 2017-es változathoz képest lesz erősebb, attól függően, hogy a ZF7.2 vagy a ZF14.4-ről beszélünk. Előbbi mint egy 11 százalékkal, utóbbi viszont harminccal! Mármint keréken. Ez azért elég durcás. A Zero mindemellett új töltési lehetőséget is ígér, ami szerint hatszor gyorsabban vághatjuk teli az akksit, mint most. Persze felárasan. És ha ezt összevetjük azzal az adattal, hogy a gyártó mintegy 360 kilométeres hatótávot ad meg – amit természetesen feltétel nélkül elhiszünk – akkor egészen használható járgánynak nézünk elébe.
A könnyebb használat érdekében a Zero modelleket feltölthetjük rendes 220 voltos fali csatlakozóról is, de kompatibilis lesz a nemzetközileg egyre terjedő elektromos töltőállomásokkal is, tehát elvileg simán leverethetünk Kápolnásnyékről a tengerpartra – ha van türelmünk tölteni és figyelni a hatótávot -, de azért én arra még nem vállalkoznék vele. Ellenben remek előfutára annak, hogy már csak egy pár év, és jöhetnek az első hosszú távú túramotorok. Az pedig már lehet, hogy azoknak is beindítja a fantáziáját, akiket ezek az allrounderek még hidegen hagynak.
Ezen kívül a Zero igyekszik megszólítani a fiatalokat, illetve a kütyümánokat azzal, hogy egy mobil alkalmazást is csapnak a motor mellé. Ez leginkább a szokásos dolgokra lesz jó. Többnyire jelezni az aktuálisan leadott nyomatékot, teljesítményt vagy fékerőt.
Ez persze most még nem tűnik túl kreatívnak, de majd rárepülnek a fejlesztők. Lesz IT tunying a garázsban orrvérzésig, na és egy rakás olyan lehetőség, amire még csak nem is gondolnánk. Hölgyeim és uraim, ez a jövő, tessék barátkozni vele!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »