Az 1893-ban alapított cég hosszú fennállása óta először ad lehetőséget profi átépítőknek, hogy hozzányúljanak a klasszikus gépekhez. Na de miért kellett erre eddig várni? A Royal Enfield márkát mindig is jobban jellemezték az ízlésesen klasszikus motorok, mint a vadul átalakított, feltűnést keltő, hangos és egyedien átdolgozott gépszörnyek. Az eddig forgalmazott extra kiegészítők listája pedig kimerült az opcionális nyeregtáskáknál, illetve a magasított plexiknél. Ennek fényében azért elismerés illeti a managementet, bátorság kellett egy ilyen döntéshez.
Mivel jelenleg kizárólag Indiában gyártják a márkát, ezért az együttműködés is csak helyi átépítő műhelyekkel működik, legalábbis egyenlőre. Ezek a következőek: Bull City Customs, TNT Motorcycles, Bombay Custom Works és Inline3. Európában valószínűleg nem túlzottan ismertek ezek a műhelyek. Ez sajnos azt jelenti, hogy ha ilyen motort akarna az ember, akkor bizony Indiáig kellene utaznia érte. Viszont ha már úgyis ott vagyunk, érdemes lenne benézni a Kahn Marketnél található kirendeltségbe, mivel ott vannak kiállítva az egyedi vasak. Mind a négy műhely képviselteti magát, a kirakatba állított gépek mellett pedig részletes lista ismerteti a pontos módosításokat.
Láttunk már több példát is, ahol az átépítésre szakosodott műhely megálmodja, hogy milyen legyen az új motor, kicsit csiszol a dizájnon, majd a kész terméket áruba bocsájtja. Na a Royal Enfield ennél tovább ment, hiszen a vásárló a műhelyekkel együttműködve találhatja ki az ízléséhez leginkább passzoló átépítést. Így kijelenthető, hogy minden esetben egy valóban teljesen egyedi kétkerekű lesz a végeredmény.
Hogy milyen gépet akar végeredményként a szerencsés vevő, az teljes mértékben a vérmérsékletétől függ. Lehet szó egy szimpla átfestésről, fék- illetve kuplung kar cseréről, vagy ülés módosításról, de akár fényszórók, lengőkarok, vagy komplett vázelemek is teret adhatnak a vásárló egyedi elképzeléseinek. A marketing osztály is hamar kapcsolt, már forgalmazzák a “lifestyle” termékeket, amelyek tovább hangsúlyozzák az egyediséget. Lehet válogatni kesztyűk, napszemüvegek, bukósisakok illetve kabátok közül.
Nem marad más hátra mint a bizakodás, hogy a világ többi részén, így akár nálunk is felbukkannak ehhez hasonló végtelenül pozitív kezdeményezések.
Cimkék:
A 91 éves Rochelle Simms nem az a tipikus nyugdíjas néni. Nem az öregek otthonában várja a kaszást, inkább versenymotorra pattan!
Elolvasom »Henry Cole egy igazán sokszínű személyisége világunknak. Tévés műsorai mellett ma már saját motorépítő műhelye is van. Ismerjük meg jobban!
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »