Tegye fel a kezét, aki nem szeret motorokat nézegetni! Na ugye, ilyen ember nincs. Ha pedig mégis, az nem is ember! Nincs is annál jobb dolog, mint a szezon közeledtével alaposan túladagolni magunkat mindenféle kétkerekűvel és a motorozáshoz kapcsolódó holmikkal. Mert bizony szinte mindenki megkaphatja az aranylövést az általa preferált márkától, ha kilátogat most hétvégén a Hungexpón megrendezésre kerülő Budapest Motor Fesztiválra. Igaz, jó néhány komoly gyártó távol maradt a rendezvénytől, így sajnos nem teljes a paletta. Azok a kiállítók viszont, akik megjelentek a vásárlóközönség előtt, nagyon odatették magukat. A négy nagy japán közül a Yamaha, a Suzuki és a Honda is képviselte magát, Kawasakit viszont csak elvétve lehetett látni az egyéb standokon. A neves európai gyártók közül csak a Piaggio csoport, az MV Agusta, a Husqvarna és a Triumph ízlésesen tálalt modelljeire csorgathattuk a nyálunkat. A BMW, a KTM és a Ducati úgy gondolta, hogy nem vonulnak ki az emberek közé – akit érdekelnek a gépeik, azok tudják hol találják őket.
A két legnagyobb standon a Suzuki és a Honda modelljei foglalnak helyet. A hamamatsui gyártó kiállítási területe a hagyományokhoz hűen kék színvilágban tündököl. A kínálatuk nagy része megtekinthető, talán csak a V-Strom 250 hiányzik, hogy teljes legyen a paletta. Emelvényre helyezték a megújult V-Strom 650-et és az 1000-es változatot, ezzel is hangsúlyozva, hogy nagy reményt fűznek ezekhez a modellekhez. Központi helyre kerültek a legújabb, minden földi jót és 203 lóerőt tartalmazó GSX-R1000 sportmotorok. Ha minden igaz, modelljeik 125-től egészen 1’300 köbcentiméterig lefedik az összes méretosztályt.
A Honda felségterületén is rengeteg motort csodálhatunk végig: elhozták szinte az összeset, ami újdonságnak számít az idei évben. El kell ismerni, a túraenduro szekció elég ütősre sikerült 2017-ben a nagy H-nak. Egy egész sorra való, különböző modellekből álló, többé-kevésbé még terepképességgel is bíró túramotort állítottak ki. Ezek közül igazi újdonságnak számít a könnyű enduro alapokon nyugvó CRF250 Rally és az új kategóriát teremtő X-Adv. Ez utóbbi járgány nem más, mint egy fotelrobogó és egy kalandmotor nászából született endu-robogó. Természetesen a kimondottan utcára szánt és a sportos modellek is helyet kaptak a kiállításon.
A Yamaha standja az előző kettőhöz képest egy kissé visszafogottabb méretű volt, ám a mennyiséget minőséggel ellensúlyozták. Számos tavalyi modelljük mellett megtalálható a megújult MT-09-es és egy igazán vagányra sikerült gép, az SCR900 is. A túramotorok mellett a kőkemény sport irányzat sem maradt képviselő nélkül. Sajnos nem a legújabb R6-ról vagy az R1-ről van szó, csupán az R3-ról – ez viszont igazi pályamotornak van öltöztetve. A Yamaha és az Abarth együttműködését szimbolizálja a Fiat legújabb roadstere, a 124 Spider, amelynek formatervén még a motorokat kedvelő szempárok is képesek elkalandozni.
A Harley-Davidson hozta a tőle megszokott magas színvonalat. Ízlésesen kombinálták össze a modelljeiket a kiállítási területen annak ellenére, hogy számos újdonság még meg sem érkezett. Amíg viszont ezekre várunk, addig bőven akad néznivaló – legyen szó a legújabb Ultra Classic Electra Glide-ról, vagy pedig a Street Glide-ról.
Egy kissé ugyan a kétkerekűektől eltérve, de a vagányságon innen maradva a Can-Am szörnyetegei is megérnek néhány sort és csodálkozó tekintet. Nem túlzás a szörnyeteg szót alkalmazni ezekre a gépekre – egytől-egyig rémisztő dolgokra képesek a szakterületükön.
A második oldalon jönnek az európaiak: Piaggio csoport, MV Agusta, Husqvarna, satöbbi. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »