A héten írtunk az MV Agustáról, hogy hiába gyártanak kivételesen szép és kívánatos motorokat, valahogy a gazdasági része nem szalad úgy a szekérnek, ahogyan azt elképzelnénk. Ezzel szemben a Triumph pozitívan zárta a 2016-os esztendőt, nem kis gyarapodást könyvelhettek el az év végén. Tehát lehet jól is menedzselni a különleges motorokat.
Olyannyira sikeresek voltak, hogy 16,6 millió angol font profitra tettek szert. Amely pedig közel a duplája a 2015-ös nyereségüknek, amely 8,8 millió font volt. A motoreladás terén 4,5 százalékos növekedést tudhatnak magukénak, amely 56’253 darabot jelent a 2015-ös 53’812 példánnyal szemben. Ezt a hatalmas összeget annak ellenére szerezték, hogy a kutatást és fejlesztést sem hanyagolták el. A hinckley-i székhelyű Triumph mintegy 26,9 millió fontot költött az új járgányok kifejlesztésére, amely 5 millióval több a tavaly előtti összegnél.
Az eladások hozzásegítették az angol céget számos kulcsfontosságú modell bevezetéséhez. A Bonneville családot teljesen felrázta a megújult Thruxton, ennek is a lélegzetelállító változata, a Thruxton R, amely egy vérbeli café racer. De megemlíthetjük az igazán fickósra sikeredett T120 és a népszerű Street Twin bevezetését is.
A turista és a huligán szegmens sem maradt változatlan – megújult a Triumph Tiger Explorer 1200, a Tiger Sport, a Speed Triple R és újdonságnak számít a Speed Triple S.
A Triumph menedzserei a 2017-es esztendővel kapcsolatban is derűlátóak. A tavalyinál is több típust szeretnének piacra dobni. Teljesen új kategóriába szállnak be a klasszikusok között a Bobber, a Street Cup és a Scrambler modellekkel, amelyek a Street Twinen alapulnak. A Street Triple is felfrissül, de ne felejtsük el az új T100-at sem.
Ezek alapján produktív évnek néznek elébe az angolok, amely remélhetőleg számunkra sem fog elmúlni tartalom nélkül, amelyhez számos modelljük szolgáltat majd anyagot.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »