A Ducati XDiavel draXter is a 2016-os Motor Bike Expo-ra készült, de attól normális szépérzékkel rendelkező motorosnak legalább a légzése felgyorsult kicsit. Amennyiben az ugyancsak Veronában bemutatkozott Motul Orinika 2853 Concept képeit nézegetjük, ez aligha mondható el. Főleg ha megtudod, miből készítették ezt a legnagyobb jóindulattal is legfeljebb érdekesnek nevezhető motorkerékpárt.
Először azonban kezdjük a miérttel – főleg hogy miért éppen ez a neve. A francia kenőanyag-vállalat olaszországi kirendeltségének megbízásából az Officine GPDesign részéről Luca Pozzato álmodta meg a szerkezetet, amelynek nevében – itt jön az érdekesség – a 2853 arra utal, hogy akkor lesz (vagy nem) egyezer esztendős a Motul. A művésznek azt kellett elképzelnie, hogy milyen lesz a vállalat arculata egy évezreddel az 1853-as alapítás után.
Szóval mi volt a donor? Nos, egy MV Agusta Brutale 800 szolgált kiindulási alapként. Műszakilag a jármű mechanikájához nem is nyúltak: a 798 köbcentiméteres soros háromhengeres erőforrás és a váz maradt eredeti, miként a lengőkar és a futómű is. A külsőt meghatározó elemek azonban nagyon erősen átalakultak, mert ilyen megjelenésű paripa valószínűleg még soha nem hagyta el a varese-i gyár kapuját.
A kurta váznyúlvány fém ülésimitációján egy buborékos műanyag borításon foglalhat helyet a pilóta. A tömör megjelenést imitáló hátsó kerék, az egyedileg készített üzemanyag-tartály és az egész nagyon hideg színvilág egyaránt egy végletekig leegyszerűsített, már-már ipari jellegű megjelenést kölcsönöznek a Motul tanulmányjárművének. A kerek lámpát két szögletes egységre cserélték, vélhetően az egyik a tompított, a másik a reflektor.
Természetesen mindebben az egyik lényeg, hogy a fémes, rideg színvilágon a tankra illesztett nagy piros-fehér Motul logó a lehető legfeltűnőbben mutasson – meg erre a motorra alighanem amúgy is mindenki odakapja a fejét. Na nem azért, mert ja de szép, de mégis különc. Végezetül a egy jó hír: az Orinika 2853 Concept az idei év egy későbbi részében árverezésre kerül, a befolyó pénz pedig a Motul Corazónhoz, a vállalat non-profit alapítványához. Akik hátrányos helyzetű gyerekeket támogatnak. Úgyhogy mégis örülünk neki, hogy elkészült ez a fura masina!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »