Mi jut eszünkbe ha cruiserekről van szó? Széles első kerék, hasonló kormány, nagy böszme, nyomatékos erőforrás, és hogy ha nagyon kell, lehet vele nem egyenesen is menni. Mostanában ezen belül nagy kultusza van a baggereknek, amiknek különös ismertetőjegye az, hogy feltétlenül oldaldobozokkal és fejidommal rendelkeznek. Ilyen járgányt teszteltünk mi is, Mackonak és nekem is nagyon tetszett, igazán klassz csomag: jól néz ki, jól megy, és motorozni is elfogadhatóan lehet vele. Mivel pedig alapvetően ezek motorok meglepően gyorsak is, természetes, hogy kitolják őket hosszú egyenesekre, hogy igen gyorsan menjenek velük.
Ezt tette a T-Man Performance vezetője is, aki szerényen csak TR-nek hívatja magát, de én egy kis keresgéléssel beleszaladtam, hogy valójában Tom Reiser néven szólítanák a bíróságon. No, ez a kedves úr fogta az FHL Electra Glide-ját, és megtartva a gyári vázat, teletömte az általa kínált teljesítménynövelő cuccokkal. Persze ez nem volt egyértelmű pár éve, mert anno TR (ha így szereti, szólítsuk mi is így) igazi pappermotoroknak tekintette a baggereket, csak azután gondolkozott el egy igazán durva bagger építésén, hogy az ügyfelei egyre többet nyaggatták ilyen motorokhoz való teljesítménynövelő alkatrészek után. Az már csak a privát véleményem, hogy egy rekorder motor megépítése sem kis reklám az üzletnek…
Ne is szaporítsuk az írásjeleket, a vége az lett, hogy pontosan 340,8 kilométer per órás sebességet ért el TR a rekorder futamon. De az út nem volt teljesen sima eddig: amikor elérték a 180 mérföldes tempót, komoly stabilitási gondok jelentkeztek, ahogy Tom mondta a rekord után: “A teljesítmény több is mint elég, az igazi titok, hogy hogyan fúrja magát a motor a levegőbe szitálás és baleset nélkül.”
A megoldás az lett, hogy kibérelték az A2 légcsatornáját, és megküzdöttek azzal a nem kis feladattal, hogy gyors is legyen a motor, de meg is tartsa a bagger jellegét. Ami igazán durva, hogy a mérőponton 6’500-as fordulatszám alatt mentek keresztül a 340-es rekordnál, de ijesztő módon 7’200-as fordulatszámig tudják kitolni a leszabályzást! Azt hiszem várhatjuk az újabb és újabb rekordokat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »