A világ két része két ellenkező irányba tart. Illetve nem, hanem pont egyfelé. Hogyan lehetséges ez? A “fejlett” Nyugaton egyre kisebb motorkerékpárokkal igyekeznek vevőket szerezni a gazdasági válság által észhez térített rétegekből (persze a downsizing az autóiparban is tombol, de abba most ne mélyedjünk el), a hihetetlen eladási darabszámokat produkáló gigantikus távol-keleti piac pedig a vásárlóréteg gazdagodásával felfelé terjeszkedik. Ahol eddig a 600-1000 köbcenti volt a menő, ott egyre inkább keresik a negyed literes masinákat – ahol pedig a 80-100 köbcentit favorizálták, ott is. Így a gyáraknak megéri fejleszteni – persze azzal legyünk tisztában, hogy ehhez India egy lehelettel nagyobb motiváció számukra, mint Európa. Olyan motorokról pletykálnak, mint egy 250-es V-Strom és Gixxer, vagy éppen egy Kawasaki Versys.
A Suzuki háza táján kiszivárgott információk szerint az amúgy igen használhatóra sikerült Inazuma 250 alapjaira fog épülni mind a két modell. A V-Stromnak persze a neve sem biztos – sőt igazából pontosabban G-Stromnak kellene hívni a soros kéthengeres erőforrása miatt -, csak annyi hogy nyilván egy hosszabb rugóutakkal szerelt – ezáltal növelt hasmagasságú és könnyebb terepeken is használható – GW-klón lesz.
A sportmotor (ott abszolút nem teszik idézőjelbe, de mindenki döntse el maga) minden bizonnyal csak erőforrását fogja az Inazumából örökölni. Hiszen India legnépszerűbb motorja is a Gixxer nevet viseli – több mint valószínű, hogy abba fognak egy helyett két hengert építeni. A jóslatok szerint pedig egy tényleg sportosan burkolt változatot is kap, hogy akár a kávézó előtt is “gixxeres” legyen…
A Kawasaki Versys 250 megint csak puszta talány, semmi több: állítólag a Ninja 250 (nálunk ugye már 300, de Indiában maradt nyolcadliteres) alapjaira készítenek egy szintén némileg megemelt változatot. Persze tudjuk, hogy a Kawánál a Versys család alapvetően és kizárólag aszfaltra készült, így ide is 17-es első kereket festettek (a Stromnál sem vállalták be a 19-est…) Hogy az újdonságok pontosan milyen formában valósulnak meg és eljutnak-e hozzánk, az persze mind talány – de reméljük a legjobbakat! Mert egy G-Strom 250 szerintem Magyarországon is sokaknak tetszene.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »