A Yamaha nem csak felfelé bővíti sikercsaládját az MT-10 képében, hanem lefelé is: 2016-ra a szalonokban lesz a legkisebb tag, az MT-03. A gép alapelvei ugyanazok, amelyek az MT-09 piacra lépése óta a “sötét oldal” valamennyi képviselőjét meghatározzák (talán a túrásított Tracer kivételével): a tömeg optikailag a motor első része körül összpontosul. Masszív és sűrű első rész egy csupasz lámpával és széles kormánnyal, majd magasra húzott és légies hátsó traktus jellemzik a mostantól legkisebb MT-családtagot is. Így a kompakt és agresszív megjelenés már álló helyzetben is erőt és dinamizmust sugároz.
Az erőt amúgy az YZF-R3 modellben már hadrendbe állított 321 köbcentiméteres, soros kéthengeres blokk biztosítja. A 42 lóerős csúcsteljesítmény 10’750-es fordulatszámon, míg a 30 newtonméteres legnagyobb forgatónyomaték 9’000-nél érkezik. A folyadékhűtéses, hengerenként négy szelepes DOHC erőforrás amúgy sok modern belső alkatrészt tartalmaz a dinamikus, mégis takarékos működés érdekében – ilyenek például a könnyű kovácsolt dugattyúk és a cementált hajtókarok.
A váz az R3 műszakai alapjait használja fel – hogy pontosan mennyit módosítottak rajta, azt nem részletezi a Yamaha hivatalos anyaga. Annyit tudunk, hogy ez is egy könnyűsúlyú egység, amelyben a sorkettes blokk is teherviselő elemként szerepel. A hátsó lengővilla igen hosszú: az MT-03 tengelytávjának és lengővillahosszának aránya megegyezik a 2014-es YZF-R1 hasonló adatával. Konkrétan itt 573 milliméter az asszimetrikus hátsó rugózó egység hossza, amelynek köszönhetően az erő talajra való átvitele mind egyenesben, mind pedig kanyarban gyorsítva nagyon hatékony.
Amiben biztosan felülmúlja sportos rokonát az MT-03, az a kényelem: a vezető egyenes testhelyzetben foglal rajta helyet, a 780 milliméteres ülés pedig úgy lett kialakítva, hogy alapvetően “benne üljön a motorban” – mert így sokkal jobban érezni a vas minden rezdülését. Az utasülés komfortja is sokkal jobb, az alumínium kapaszkodók pedig tovább fokozzák a hátul utazó komfortját.
Az MT-03 menetkész tömege 168 kilogramm, amely nem sok – de azért valahogy mégis meg kell állítani. Erről elöl és hátul egy-egy szimpla tárcsás fék gondoskodik 298, illetve 220 milliméteres átmérővel. Az első nyereg kétdugattyús, a hátsó csak egy, a blokkolásgátló viszont szériában jár a géphez. Amelynek műszerfala is igen komoly és nívós darab – úgyhogy kívánatosságát már csak egy jó árral fokozhatna a Yamaha hazai képviselete, és akkor garantált lenne a siker!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »