A BMW Bike Maraton a 24 órás motoros túraversenyek egy különleges képviselője, hiszen a résztvevők a pontos navigáció és a kijelölt átlagsebességek betartása mellett úgy teszik meg egy nap – vagyis 24 óra – alatt a mintegy 800 kilométeres távot, hogy közben egy szervezők által biztosított közös vacsorát és rövid éjszakai szállást is beiktathatnak. Hiszen az állóképesség és precizitás mellett a biztonságos motorozás is kulcsfontosságú!
A 2015. július 11-12-én megrendezésre kerülő jubileumi, 10. BMW Bike Maraton pedig a navigációs feladatok és az állóképesség mellett igazi motoros élményeket kínál: az útvonal szinte teljes egészében Ausztria útjain fog haladni! Így a jó utak, a csodálatos tájak és a rengeteg kanyar garantált lesz. Mivel ez lesz az egyetlen 24 órás motoros túraverseny hazánkban az idei évben, ha kihívásra, kalandra és élményekre vágysz, ne habozz: ott a helyed! Regisztrálni július 3-ig lehet, tehát SIESS!
A verseny július 11-én, szombaton délelőtt indul a győri BMW Motorrad Leier szalon elől és vasárnap kora délutánig lehet célba érni. A csapatokat az egyénileg nevezett résztvevőknek a rajt előtti regisztráció során kell megalakítaniuk – így akár olyanok is indulhatnak együtt, akiknek a nevezéskor még nem volt társa. A csapatok egyaránt állhatnak két és három motorból, és mivel utasokat is lehet vinni, a csapatok létszáma 2-6 fő lehet.
A verseny távját a csapatoknak a közlekedési szabályok betartása mellett a szervezők által meghatározott útvonalon és átlagsebességgel kell teljesíteniük. A verseny első felének végén az előírt átlagsebességek tartása esetén még sötétedés előtt éjszakai pihenőre érkeznek be a versenyzők, ahol meleg vacsora és szálláshely várja őket. A verseny második része napfelkelte után lesz. A táv végig burkolt, aszfaltos úton vezet.
A versenytávon a rajzos (roadbook) itiner alapján kell végignavigálni. Az itiner tartalmazza azt az átlagsebességet is, amelyet újabb utasításig tartani kell az útvonal során. A cél navigációs hiba nélkül pontosan a megadott átlagsebességekkel végigmotorozni a teljes távot és teljesíteni valamennyi feladatot.
A szervezők a speciál szakaszokon tetszés szerint ellenőrizhetik a csapatok átlagsebességét, valamint a csapatvezető motor kilométerórájának állását. Ez oly módon történik, hogy a pontőrhöz érkező csapat rajtszáma alapján a pontőr felírja az érkezési időt és a csapatvezető motor kilométeróra-állását, illetve további információkat ad a csapatnak. Az előírt átlagtól és az előzetesen regisztrált távoktól való eltérés alapján hibapontokat kapnak a csapatok, amelyeknek azután a célban meghatározzák a végeredményt. (FONTOS: a csapatot vezető motor kilométerórájához a rajt előtti regisztrációkor a csapatkapitány megadhat egy korrekciós szorzót – a regisztrált távolságokat ezután ennek figyelembevételével számítják ki az értékeléskor a szervezők.) A versenyt az a csapat nyeri, amely a táv során a legkevesebb hibapontot szerzi meg.
Figyelem: nem érdemes rohanni! A szakaszok átlagsebessége úgy kerül meghatározásra, hogy csak a KRESZ szabályok maximális betartásával hibapont nélkül teljesíthetőek. Jól teljesíteni pedig érdemes, hiszen az első helyezett csapat tagjai most is részt vehetnek a BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning képzésén!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »