A Yamaha hosszú szünet után tovább bővítette a 2013-ig két tagból álló MT családot a zseniális 09-es szériával. Három hengerével egyedülállónak bizonyult a kategóriában, számos változatot építettek erre az alapra. Őt követte az MT-07, amely egy virgonc kéthengeres bringa. Nem sokkal később megjelent az MT-125, amely igazi belépőt jelent a motorozás világába a fiatalok számára. A technika az R125-ös sportmotorkából származik, amelyről hamarosan tesztet is olvashattok. A hétvégén újabb családtaggal bővült az MT széria.
Az MT-25-öt Indonéziában mutatták be és főként az ázsiai piacra szánják a gépet. Az alapot itt is a sportmotor változat, az YZF-R25 nyújtja, csak minimális idomokkal. Külsejét tekintve tökéletesen beleillik az MT sorozatba, ám szemmel látható, hogy nem kimondottan Európának szánják a gépet.
A negyedliteres, folyadékhűtéses sorkettes erőforrás nyolc szelepen keresztül lélegzik. A csúcsteljesítmény 36 lóerő, amelyet 12’000-es fordulatszámon produkál a gép, emellett 23 newtonméternyi forgatónyomaték ébred 10’000-nél. A váltómű hatfokozatú. A 14 literes üzemanyagtartály bőséges hatótávolságot ígér – ha mégis idő előtt kifogyna a benzin, akkor sem kell belerokkanni a 165 kilogrammos motor tologatásába.
Európába is hamarosan megérkezhet egy új modell, amely az R3-as sportmotoron alapul. A neve még kérdéses, ugyanis az MT-03 már foglalat – a 660-as Minarelli erőforrással szerelt gépezet volt az egyik változat, amely az MT nevet a köztudatban rögzítette.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »