Nem csak a kisebb motorkerékpár gyártóknak nehéz az életük, hanem a beszállítóiknak is. Olaszországban olyan hír ütötte fel a fejét, amely több céget is komolyan érinthet. A Marzocchi 65 éve foglalatoskodik azzal, hogy mi jobbnál jobb futóművet kapjunk a motor alá, most viszont úgy néz ki, hogy nem sokáig lesznek már a piacon. Egy ideje rebesgették, hogy leállnak a termeléssel, ám ez 2011-ben úgy tűnt csak, mintha festenék az ördögöt a falra.
A Marzocchi 2008 óta az amerikai Tenneco cégcsoporthoz tartozik, akik azzal magyarázták a bezárást, hogy manapság az elektronikus, félaktív és adaptív futóművek jelentik az alapot abban a kategóriában, ahol a legtöbb darabszámot eladhatnák – ebben a szegmensben viszont vannak nagyobb gyártók, akikkel nem vehetnék fel a versenyt. Így inkább nem is fektetnek több pénzt a fejlesztésbe, meghagyják az Öhlins, a Sachs és a WP számára ezt a piaci területet.
A hírek szerint szeptemberben zárják be az üzemet. Ezért már most új beszállítót kell keresni több BMW-hez, Ducatihoz és MV Agustához, de a GasGas, TM és Beta modellekben is Marzocchi teleszkópokat találhatunk. Ezzel a lépéssel 120 ember válik munkanélkülivé.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »