A Volvo márka ugyan nem kötődik a motorkerékpárok világához, a biztonsághoz azonban igen – alighanem ez az első, ami a többségünknek eszébe jut a svéd járműgyárról. Számukra a biztonság pedig sokkal több, mint hogy még jobb négykerekűeket csináljanak – egészében nézik a közlekedést, vagyis gondolnak az utakon mozgó többi résztvevőre is. Szóban forgó termékük létrejöttének mozgatórugója konkrétan az angliai kerékpáros balesetek magas száma volt – mert a szigetországban évente 19 ezer bringás válik közlekedési baleset részesévé! A bekövetkezett csattanásokat elemezve arra jutottak, hogy az éjszakai láthatóság javítása sokat segíthetne a drótszamarak lovasain.
Így hát kifejlesztették a Volvo Lifepaint névre keresztelt festéket – amely valójában nem is festék, hiszen egy láthatatlan (vagyis átlátszó) dolog. A flakonból bármilyen felületre ráfújhatjuk: fém alkatrészekre, műanyagra, vagy akár a ruhánkra. Megtapad tehát a motorunkon, a sisakunkon és a védőfelszerelésünkön is. Nappal ezután a kutya észre nem veszi, hogy ott van – éjszaka ellenben tökéletesen veri vissza a fényt, így a láthatóság terén viselője hatalmasat léphet előre.
A fejlesztők szlogenje szerint “a baleset túlélésének legjobb módja, ha nem szenvedünk balesetet”. Nagy igazság! Ugyan a legtöbb modern motoros felszerelés már tartalmaz fényvisszaverő elemeket – a csizmák, a ruhák és a bukósisakok egyaránt. Ezek azonban nem túl nagy felületűek, hiszen elrontanák a formatervet. A Volvo Lifepaint azonban nem teszi, hiszen nappal észre sem vesszük a jelenlétét. Sötétben azonban hatalmas fényvisszaverő felületeket biztosít – ezzel komolyan segítve a láthatóság javításában és a balesetek elkerülésében.
Már csak az a kérdés, hogy honnan és mennyiért lehet beszerezni. Kérdésünkre azt a választ kaptuk, hogy a termék egyelőre tesztelés alatt van: Londonban hat kerékpár szaküzletben limitált darabszámban volt elérhető teljesen díjmentesen, majd ezen kezdeti próbaidőszak sikerének függvényében kerül kiterjesztésre a projekt mind Angliában, mind nemzetközileg. Ígéretet kaptunk arra nézve, hogy amennyiben a hazai terjesztése megkezdődik, értesítést kapunk róla.
Amint ez az információ befut, azonnal tájékoztatni fogunk benneteket – és természetesen magunk is kipróbáljuk, mit tud. Hiszen olyan kérdésekre még választ kell kapnunk, hogy miként bírja a csapadékot és a ruha gyűrődését – vagyis milyen időközönként kell újrafújni. Csak legyen belőle mielőbb Magyarországon is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »