Nincs könnyű helyzetben az, aki könnyű terepes kalandokra is alkalmas túraendúrót keres és nem óhajt felesleges kilogrammokat és köbcentiket cipelni. Persze van az az élethelyzet, ahol jól jön mondjuk egy Super Ténéré 110 lóereje, de terepes kirándulásnál több olyan szituáció akad, ahol csak nyűg az ehhez társuló 261 kilogramm. Ilyenkor érdemes a régi recepthez nyúlni: kisebb motor, nagyobb móka, könnyebb motorozhatóság. Több gyártó is kínál efféle járgányt, persze egyikük sem a komoly presztízzsel bíró márkákhoz tartozik. Kevésbé ismert a Mash nevezetű francia illetőségű cég, amely kínai vonatkozással is bír. Ilyenkor kezdik el húzni a szájukat a motorosok, amely érthető is. A kínai motorokkal nincs túl sok jó tapasztalat, ám annál több a negatív sztereotípia, ráadásul egy alig ismert vállalkozásról van szó.
A Mash 400 Adventure erőforrását Kínában állítják elő, ám a kész motorkerékpárt Franciaországban szerelik össze. Az egyhengeres, léghűtéses motorblokk nincs túlzottan kihegyezve: 7’000-es fordulaton 29 lóerőt teljesít. Ehhez a teljesítményhez menetkészen mindössze 151 kilogramm társul, amellyel már elfogadható mozgásra lesz képes a masina.
Mi sem bizonyítja jobban azt, hogy tényleg tereptúrázásra fejlesztették ezt a holmit, mint az elöl 21-es, hátul 18-as átmérőjű fűzött felnik. Az első teleszkópok átmérője 43 milliméter, amely nagyobb méretosztályban is megállná a helyét. Az első-hátsó kerekek 21 és 20 centiméteres rugóúttal büszkélkedhetnek. A terepképességet tovább javítja a blokk oldalán elvezetett kipufogócső, amely a hátsó ülés alatt végződik.
A kalandor kinézetet tovább fokozza a 19 literes üzemanyagtartály, a magas szélvédő, a kézvédők és az alapfelszereltség részeként járó két alumínium oldaldoboz, egyenként 35 liter űrtartalommal. Ígéretes masinának tűnik és, ha a vételárát is figyelembe vesszük, akkor tényleg jó vásár lehet. A gyártó 5’490 eurót kér a motorért, amely átszámítva nagyjából 1,6 millió forintnak felel meg. Kérdés, hogy mennyire megbízható és kiforrott a technika – ha hosszú távon is rendben működik a szerkentyű, akkor nem lehet semmi kifogásunk a bringa ellen.
Cimkék:
Az Akrapovic olyan megoldással állt elő, amellyel kipipálható az örök dilemma: hangos legyen a motorunk vagy csak halkan surrogjon?
Elolvasom »Végre itt a várt roncsprémium-program motorkerékpárokra is Magyarországon! Szinte féláron juthatsz új motorhoz, ha betolsz egy öreg vasdarabot.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »