A Dakar Rally ötödik napján északi irányba haladtak a versenyzők – Copiapó és Antofagasta között mintegy 697 kilométer várt rájuk. A 174 kilométeres bevezetőt követően 458 kilométernyi időmérő szakaszon kellett megküzdeniük egymással a motorosoknak. Boldogok lehetnek a katalán Marc Coma drukkerei, ugyanis a tegnapi szakaszt ő nyerte. Ez a nap sem volt könnyebb az eddigieknél, a viszonylag hosszú és cseles terepen zajló speciál mindenkit megdolgoztatott.
A mért szakasz során kétszer kellett 3’000 méter feletti csúcson átküzdeniük magukat a versenyzőknek, a terepviszonyokra szinte végig a köves talaj volt jellemző, ám számos helyen tartogatott meglepetést az úgynevezett fesh-fesh jellegű talaj. A szó arab eredetű és olyan finom port vagy homokot jelöl, amelyet ránézésre szilárd talajnak hiszünk, ám valójában úgy viselkedik, mint a puha sár.
A Hondás Barreda nyitotta a napot, őt szorosan követte Coma és Quintanilla. A hajsza olyan kemény volt, hogy az első ellenőrzőponton a chilei versenyző bizonyult a leggyorsabbnak, de az ezt követő úton Coma és Barreda maguk mögött hagyták Quintanillát. A továbbiakban Coma vette át a vezetést, de folyton ott loholt mögötte Barreda is a CRF450 Rally nyergében.
Marc Coma boldog és elégedett, hogy sikerült megnyernie az ötödik napot, de tisztában van azzal, hogy Joan Barreda még mindig jelentős előnnyel rendelkezik. A hátralévő időben azon fog munkálkodni, hogy minél többet lefaragjon a hátrányából. Még rengeteg hátravan a versenyből, sőt a második része lesz csak igazán öldöklő a maratoni szakaszokkal. Elmondása szerint kemény harc lesz, de a megfelelő irányba haladnak a győzelem felé.
Másodikként Barreda futott be és ezt nyilatkozta: “Jól haladtam, amíg Coma meg nem előzött. Utána próbáltam vele lépést tartani és minél közelebb maradni, ám nagyon kemény tempót diktált. A tankolást követően még jobban rákapcsoltam, de a rengeteg navigációs feladat és a becsapós terep miatt veszélyes volt a speciál vége. Boldog vagyok, hogy az összetettben még mindig vezetek.”
A harmadik helyre volt elég a chilei KTM-es Quintanilla ideje, negyedikként pedig az alsókubini születésű Stefan Svitko érkezett be. Ezzel olyan jó időt futott, hogy az összetett állás kilencedik helyét tudhatja a magáénak. Az ötödik helyezéstől egészen a hetedik helyig zsinórban három Honda végzett. A napi top tíz maradék három helyén Matthias Walkner, a harmadik szakasz nyertese, Alain Duclos, a Sherco-TVS versenyzője és a KTM-es újonc, Toby Price osztozott.
A Yamaha Factory Racing csapatának nem igazán fekszik az idei Dakar – hiába küzdöttek keményen, a versenyzőik eredménye csupán a tizenkettedik, a tizennyolcadik és a huszadik helyre volt elegendő.
Sam Sunderland, az első nap győztese kénytelen volt feladni a versenyt a negyedik szakaszt követően, ugyanis egy esésben olyannyira megsérült a válla, hogy nem tudta tovább folytatni a küzdelmet. Az idei Dakar során eddig 34 motoros esett ki a versenyből.
Mi magyarok is büszkék lehetünk, Dési János még mindig versenyben van és a középmezőnyben teljesít – tegnap az 54. helyen ért célba.
1. Marc Coma, ESP (KTM) 4:38:16
2. Joan Barreda, ESP (Honda) 4:40:32
3. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) 4:40:56
4. Stefan Svitko, SVK (KTM) 4:42:10
5. Paulo Goncalves, PRT (Honda) 4:42:53
6. Helder Rodrigues, PRT (Honda) 4:44:51
7. Jeremias Israel, CHL (Honda) 4:45:26
8. Matthias Walkner, AUT (KTM) 4:45:40
9. Alain Duclos, FRA (Sherco) 4:48:13
10. Toby Price, AUS (KTM) 4:48:21
1. Joan Barreda, ESP (Honda) 17:51:05
2. Marc Coma, ESP (KTM) +00:10:33
3. Paulo Goncalves, PRT (Honda) +00:22:50
4. Pablo Quintanilla, CHL (KTM) +00:31:06
5. Jordi Viladoms, ESP (KTM) +00:36:23
6. Ruben Faria, PRT (KTM) +00:38:13
7. Matthias Walkner, AUT (KTM) +00:38:36
8. Toby Price, AUS (KTM) +00:39:54
9. Stefan Svitko, SVK (KTM) +00:42:05
10. Helder Rodrigues, PRT (Honda) +00:43:24
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »