A márka története egészen 1959-ig nyúlik vissza: az olasz motorgyártás fénykorában szép szerep jutott nekik, komoly járművekkel, értékesítési- és természetesen sportsikerekkel együtt. Azonban nem alkalmazkodtak kellően a huszonegyedik század kihívásaihoz, így 2002-ben kénytelenek voltak lehúzni a rolót. Szerencsére nem hosszú időre, ugyanis 2005-ben újjáéledt a márka. (Személy szerint is kötődöm az Italjet névhez, ugyanis életem első robogója egy Pista típusú ötvenes volt tőlük. Szegény öregen került hozzám és nagyon romos volt, de attól még megszerettem…)
Jelenleg már csak két ötvenes robogót kínálnak új járműként eladásra: a teljesen hagyományos küllemű Velociferot (bár első futóművét neki is érdemes alaposabban szemügyre venni), valamint a minden porcikájában hátborzongatóan mutató Dragstert. Utóbbinak már a megjelenése is vérforraló, a technikai ínyencségei pedig annál inkább.
Azonban nyilvánvaló, hogy az Italjet nem a robogókban látja a jövő megalapozását, ezért elkezdtek elektromos kerékpárokat, azaz E-bike-okat gyártani. Mivel a márkának mindig is megvolt a saját stílusa, ezek a kis kétkerekűek is nagyon zúzósan mutatnak. Formatervük is vérpezsdítő, de az olyan technikai részletek is, mint a Springer-rugós első futómű. Az alábbi videó egészen biztosan kedvet csinál hozzá – de a képgalériát is érdemes átnézni, valamennyi típusuk megtalálható benne!
A milánói EICMA kiállításán azonban bemutattak egy még különlegesebb megjelenésű járművet, a gyönyörűségesen szép és izgalmas Mantra-t. Ez küllemében már nem tűnik biciklinek, sokkal inkább motornak – a benne rejlő technika azonban egyelőre eléggé visszafogott. A 24 kilós prototípust 250 wattos elektromotor hajtja – csúcssebessége 24 kilométer/óra, hatótávja pedig 50 kilométer.
Ezek nem túl acélos adatok, azonban már dolgoznak egy izmosabb változaton, amelyről elöljáróban csupán annyit árultak el, hogy akár a 125 kilométer/órás tempót is el lehet majd érni a nyergében. Az egész jármű megjelenése, futóműve- és gumiméretei valószínűleg alkalmassá is teszik erre. Amennyiben pedig a vázban levő “dobozban” rendelkezésre álló helyet az akkumulátor elhelyezésére használják fel, a hatótáv is tisztességes kell hogy legyen.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »