Számos újdonságot mutattak be a motorkerékpár gyártók a 2014-es EICMA kiállításon, amelyek szinte egytől-egyig szemet gyönyörködtető darabnak mutatkoztak. Ennek okán az egyik olasz motoros szaklap szavazást írt ki és az olvasók válaszai alapján rangsorolták a nemrég bemutatott járgányokat. Különös módon a taljánok rendkívüli stílusérzékkel rendelkeznek, így nem meglepő, hogy egy általuk gyártott – egyébként tényleg vonzó – kétkerekűt választottak meg az első helyre. Mivel a dobogón egy japán bringa is helyet foglal, így nem nevezhetők elfogultnak – ami szép, azt viszont kár lenne letagadni.
Az első helyen a Ducati Scrambler végzett, túlnyomó többséggel szavaztak rá az olvasók, mint a kiállítás legszebb motorjára. Toronymagas, 43 százalékos eredményét az egyszerű, letisztult és klasszikus formavilágának és a hozzá párosított modern technikának köszönheti.
A második helyen szintén egy olasz vas szerepel, az MV Agusta Brutale Dragster RR, amely érdekes módon csak 15 százalékot tudhat magáénak a szavazatokból. Számottevő különbség ez közte és az első helyen lévő Scrambler között, pedig a Dragster RR is egy hihetetlenül kifinomult stílussal rendelkező holmi.
A harmadik helyre beférkőztek a japánok a radikális újításon átesett Yamaha R1-gyel, amely csak egyetlen egy százalékkal maradt el az MV Agustától. Ez a sportmotor nem csak a külsejével, de a száraz adataival is elállítja a lélegzetet.
A tízes lista folytatásában így követik egymást az amúgy tényleg mutatós motorbiciklik: Aprilia Tuono V4 Factory 1100 (8%), BMW S1000XR (6%), Moto Guzzi Eldorado (3%), Honda Crossrunner (2%), Husqvarna 701 Supermoto (2%), Triumph Street Triple RX (1%), Suzuki GSX-S1000F (1%). Elfogultsággal nem vádolhatók, hiszen a top tíz kellőképpen sokszínűre sikerült és a beválasztott motorok mindegyike remek dizájnnal rendelkezik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »