A Matchless igazán koros motorkerékpár gyártónak mondható, első járgányukat 1899-ben készítették. A vérbeli angol masinák egészen 1966-ig készültek, aztán pénzügyi problémák miatt hosszú időre eltűntek a süllyesztőben. Hiába a komoly versenyzői múlt, a széles modellkínálat, biztos háttér nélkül régen sem volt egyszerű a piacon életben maradni. A sikertörténet azonban folytatódni látszik: a tavalyi évben egy olasz üzletember megvásárolta a vállalat maradékát. Franco Malonetti nevéhez köthető egyébként a szintén luxuscikkeket kínáló Belstaff ruházati cég is.
A britek legújabb kétkerekűjét ezidáig csak számítógépen készített képeken láthattuk, most viszont napvilágot látott a Model X észveszejtően gyönyörű erőforrása. A motor ízig-vérig egy retró holmi, de látszik rajta, hogy a jelenlegi kor szülötte. Az 1’916 köbcentiméteres blokkot az S&S biztosítja a Matchless számára – a hatalmas kéthengeres tekintélyes teljesítményadatokkal bír. Pontos műszaki specifikáció még nem áll rendelkezésünkre, de szakemberek szerint a V2-es 100 lóerőt és 157 newtonmétert képes előállítani, amely hatfokozatú váltón keresztül szabadul rá a hátsó kerékre.
A fényképen jól látszanak további érdekes részletek, mint például a klasszikus kipufogóvégződés és az egyetlen ülés. A nyereg magassága egyébként hat centiméteres tartományban, 740 és 800 milliméter között állítható. A személyre szabhatóság azonban nem merül ki ennyiben – rögtön kétféle pozícióval választható a lábtartók helyzete.
A méretes bringát ugyan csak két féktárcsa lassítja, ám ezekre minden mondható, csak az nem, hogy kevesek lennének a Model X-hez. Elöl ugyanis tizenkét (12!) dugattyú préseli a fékbetétet a tárcsához, míg hátul is hat darab dugó felel a mozgási energia átalakításáért.
A hivatalos bemutatóra ugyan a jövő hétig várni kell – a leplet a milánói EICMA kiállításon rántják le a teljes gépről.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »