A mesésen finom és erős három hengeresei és klasszikus motorkerékpárjai által méltán világhíressé vált Triumph az Intermot keretében nagyon visszafogott újdonságokkal jelentkezett csupán. Néhány új szín, egy-két kiegészítő felszereltséggel “Special Edition”-né tett, de technikailag változatlan gép jelenti az újításokat az angol gyár felhozatalában. Egyelőre. Mert lesz még kiállítás… De azért nézzük meg a különleges kiadásokat alaposabban, mert guszta biciklik, és elolvasva az alábbiakat kimondottan érdekes információkat találtok a motorozás világából!
A brit gépek tulajdonosai számára minden évben Ausztriában rendezik meg a Triumph Tridays márkatalálkozóját. A helyszín Neukirchen, amely az esemény tiszteletére nevet változtat, mégpedig ilyenkor Newchurchnek hívják a kisvárost. Ennek a lojalitásnak állít emléket a Bonneville Newchurch Special Edition. A kétféle fényezés (piros-fehér és kék-fehér), valamint a fekete alkatrészek (kerekek, sárvédők, kormány, tükrök és rugóstagok) különbözteti meg a különleges gépet a “sima” Bonneville-ektől. No meg a custom stílusú nyereg.
A T100-as Bonneville alapjain jött létre a Spirit Special Edition. A modell 1959-es megjelenése óta tulajdonosai folyamatosan építgetik és szabják saját ízlésükre azt. Ez a gyárilag “egyedivé” tett kivitel az első generációknak kíván emléket állítani. A kék alapszínen – amely a tankon és a hátsó sárvédőn tűnik fel – megjelenik a fehér betét az üzemanyag-tartály oldalain. Ezen kívül a fekete első sárvédő, lámpaház, kormány és tükrök teszik egyedivé a Spiritet.
1956-ban egy texasi születésű pilóta, Johnny Allen erősen módosított T100-asával olyan sebességi rekordot állított fel, amely hat évig nem talált legyőzőre. A két irányban mért átlagsebessége 214 mérföld/óra, vagyis 345 kilométer/óra volt!!! Ennek a sikernek a következménye lett, hogy belefogtak a T100-as módosításába – és bizony így született meg a Bonneville! Johnny hajdani rekordjának állít emléket a T214 Land Speed Limited Edition 2015-ben. Nem mellesleg jövőre lesz száz éve, hogy az egykori sós tó kiszáradt medrében az emberek elkezdték hajszolni a csúcssebességet… A különleges modell Johnny eredeti Texas Cee-Gar névre keresztelt egykori rekorder gépének színeit viseli, és mindössze ezer darabos sorozat készül majd belőle.
Nem titok, hogy a cafe racer névre keresztelt stílusirányzat a London északi részén található Ace Cafe kávéházról kapta a nevét. 2015-ben pedig száz éve lesz annak is, hogy a Triumph gyár együttműködik a legendás műintézménnyel – ennek emlékére dobják piacra mai utolsó retró-gépünket, a Trhruxton Ace Special Edition-t. Technikai újdonság itt sincs, viszont egyedi fényezést, custom ülést, markolatvégre szerelt tükröket és levehető hátsó ülés burkolatot (vagyis púpot) kapott az angol masina.
Végezetül legyen már egy erős három hengeres bringa is a felhozatalban! A Street Triple RX különleges sorozata a Street R alapjaira épül, de a versenyzésre készült Daytona 675-ök megjelenéséből a vörös segédvázhoz Diablo Red fényezésű ráfokat is kapott. Itt végre némi technikai újdonság is megjelenik: alapból jár minden RX-hez a kuplungolást, de még a gázelvételt is teljesen feleslegessé tevő gyorsváltó. A különlegesség csak matt alumínium fényezéssel lesz kapható.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »