A csupasz motorok között is támadást indított Eric Buell kicsiny cége, az EBR: a videón látható szerény és visszafogott módon a legendás versenypályán bemutatták legújabb motorjukat, az abszolút utcai felhasználásra szánt 1190SX-et.
A gép alapját a szupersport célokra tervezett EBR 1190RX adja. A kiindulási technikán természetesen elsősorban annak külsejét változtatták meg – sokkal huzatosabb lett -, de a motorhoz is hozzányúltak az élvezetesebb közúti használhatóság érdekében.
Műszaki adatokkal nem kényeztettek el minket, sőt igazából nem is nagyon hoztak semmit nyilvánosságra. A teljesítményt visszavették 160-170 lóerő környékére, a forgatónyomatékról pedig csak annyit tudni, hogy kevesebb az RX változat 138 newtonméterénél – de alacsonyabb fordulaton is érkezik, mint az ottani 8’200.
A videóból annyi derül még ki, hogy ez a típus is megtartotta a márka védjegyének számító jellegzetes első féktárcsát, illetve a könnyűfém segédvázat és az immáron oldalra kivezetett kipufogót. Az RX sportmotorhoz képest logikusan megváltozott a kormány is (szélesebb és magasabb, ahogy egy naked-hez illik), de újak a kerekek és az igen vadul mutató első fényforrás is.
Kíváncsian várjuk, mikor publikálják a pontos műszaki adatokat – mert izgalmas motor lesz ez is, mint valamennyi Eric Buell Racing által készített kétkerekű.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »