Extrém kánikulában legalább annyira rossz, sőt balesetveszélyes is motorozni, mint hidegben. Utóbbi esetben a végtagok kezdenek elgémberedni és mozdulataink, koordinációnk lesz egyre pontatlanabb. A másik véglet bekövetkeztekor azonban egész testünk felforrósodik – beleértve agyunkat is. Mi, motorosok persze iparkodunk védekezni a hőség ellen is: van aki hideg zuhanyt keres a városi forgalomban (ehhez persze mázli kell, de nagy), van, aki csak egy kis levegőt igyekszik a bőrruha alá juttatni, de akad aki mindjárt klimatizálja a kabátját. A meleg azonban a fejünkre is veszélyes: amikor befülledünk a bukósisakba, agyunk előbb-utóbb elkezd felforrósodni – ez pedig koncentrációnk csökkenéséhez, reakcióidőnk növekedéséhez vezet, amelyet hasonlóan élünk meg, mintha nagyon álmosak lennénk. A dolog tehát veszélyes – de lehet tenni ellene!
A Tucano Urbano Freskura (baszk nyelven frissességet jelent) egy vékony kis betét, amelyet bármilyen sisakban elhelyezhetünk. Nem vastagabb, mint egy normál motoros maszk – így ha télen valamilyen jó neoprén hőszigetelő álarccal kitágítottuk bukónkat, még jól is jöhet. Anyaga egy úgynevezett HyperKewl nevű szövet, amelynek jellegzetessége, hogy magába szívja a vizet, és alacsonyabb hőfokon ott is tartja. Amikor azonban a hőmérséklet emelkedni kezd, szépen folyamatosan párologtatni kezdi a benne levő nedvességet, hűtve ezzel környezetét – vagyis a fejünket.
A Freskura benedvesítése egyszerű: vagy egy viráglocsolóból ráporlasztjuk a vizet (ez a vérprofi megoldás), vagy egy tálkában jól beáztatjuk, de akár csap alá is tarthatjuk. A felesleget nyilván ki kell csavarni, majd mehet is be a sisakunkba, hogy ott aztán szükség esetén megvédje agyunkat a nagy melegben a felforrósodástól.
Egészen kedvező árú megoldás, hiszen nem kell semmilyen drága berendezést megvásárolni, és nem is csak néhány alkalommal, hanem hosszú időn keresztül kiszolgálja tulajdonosát. Olaszországban 15 euró, vagyis nagyságrendileg 4’500.- forint az ára – a hazai forgalmazónál még nem találtunk információt róla.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »