Bizonyára mindannyian találkoztunk már a változó fényviszonyok okán fellépő problémával – ezt mindenki a maga módján próbálja orvosolni. Sokan sötétített plexit tesznek a bukósisakra – ez kétségkívül vagányul mutat, viszont egy napsütötte részről egy árnyas, erdős területre beérve inkább hátrány. Arról nem is beszélve, hogy milyen balesetveszélyes, ha ilyen plexiben köszönt ránk a szürkület és az éjszaka sötétje. A hagyományos napszemüveggel ugyanez a helyzet egy árnyékos részen, nem fogunk kilométerenként megállni, hogy fel- és levegyük a szemüveget. Az egyik legjobb megoldás a beépített napszemüveg, amely egyre több sisakban elérhető – léteznek viszont alternatív látássegítő berendezések is.
Ilyen az e-Tint fantázianevű, fényre automatikusan sötétedő plexi-betét. Hasonló módon a pinlock-hoz ez is a sisakplexi belsejébe illeszthető, egészen egyszerűen – ami még nagyszerű benne, hogy közben párásodásgátló feladatot is ellát, így két legyet üthetünk egy csapásra. A megváltozott fényerősségre a másodperc tört része alatt képes reagálni a szerkezet. Néhány éve már megtalálható a piacon ez a márka, viszont a jelenlegi, AX-11-es típus már húsz óra folyamatos használatot is kibír – ha pedig teljesen lemerítettük az akkuját, USB csatlakozón át tölthetjük fel újra.
A kezelőegységet a sisakplexi külsején helyezhetjük el – kérdéses, hogy a videón látható pozícióhoz hasonló módon rögzített kontroller miképpen befolyásolja a látómezőnket. Remélhetőleg lényeges területet nem veszítünk vele. Ha szeretnénk, kézzel is szabályozhatjuk a sötétítés mértékét, de megvan a rendszernek az a fajta kényelme, hogy saját magát képes beállítani, alkalmazkodva a pillanatnyi körülményekhez. A forgalmazást idén tavasszal újrakezdik – jelenleg 150 amerikai dollárért előrendelhető, ha valaki enélkül nem tudna létezni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »