India meghatározó motorkerékpár-gyártója nem spórol az innovációkkal: a Buellel közösen tervezett Hastur vagy éppen a messzi jövőbe mutató iON mellett az India AuroExpo keretein belül egy szintén nagyon érdekes meghajtással – és formával – rendelkező kismotort is bemutatott. Az RNT névre hallgató tanulmányt ugyanis dízel erőforrás hajtja.
A folyadékhűtéses, közvetlen befecskendezéses egyhengeres motor mindössze 150 köbcentiméteres. A teljesítmény nem túl acélos 13,5 lóerő 4’000 percenkénti fordulatszámon, a forgatónyomaték maximuma azonban már 1’600-nál rendelkezésre áll és 34 newtonméter. A motor opcionálisan lehet turbófeltöltésű is – ennek paramétereit azonban nem kommunikálták. A dízel erejét egy hat sebességes váltón keresztül juttatja a hátsó kerékre az RNT.
A bemutatott kivitel 70 kilométer/órás csúcssebesség elérésére képes, álló helyzetből hatvanra pedig öt másodperc alatt gyorsul fel. Nem egy rakéta – de sem az adatai, sem a formája nem is utalnak erre, így remélhetőleg senkit nem ér majd csalódás a nyergében. A fogyasztását ugyan nem hozták nyilvánosságra, de a több mint 7 literes üzemanyag-tartályban levő dízel naftával elég messzire eljuthat az RNT.
A menetkészen 136 kilogrammos kis futkosó tehát nem a száguldozásról szól – viszont a biztonságról igen, mert egészen hatékonynak ígérkező fékrendszert kapott. Elöl 300, hátul 220 milliméteres tárcsákba harapnak a fékdugattyúk, az első keréken ráadásul három is dolgozik belőlük. Mindezen felül még blokkolásgátló is vigyázza a kis dízel bringa lovasának épségét. Amennyiben mégis elcsúszna a vas valamilyen banánhéjon, praktikus kis bukókeretek vigyázzák a kasztni épségét.
A futómű elöl 37 milliméteres teleszkópokból, hátul pedig állítható előfeszítésű rugóstagból áll – utóbbi a kerék jobb oldalán van elhelyezve, nem középen. A gumik is viszonylag eltalált méretűek: 120/70-es és 150/60-as abroncsok feszülnek az elöl-hátul egyaránt 17 colos ráfokon. Tehát egy nagyon jó kis városi-elővárosi futkosó a dízel RNT – a műszaki csemegék java azonban még csak most jön!
A masina ugyanis szintén opcionálisan rendelkezhet hibrid meghajtással is. Ez egy első kerékagyba épített HUB motort jelent, amelynek teljesítményét nem kommunikálták. Azt azonban igen, hogy az RNT mind tisztán dízel üzemmel (ilyenkor az akkuk töltődnek), mind tisztán elektromosan (mondjuk a szennyezettebb belvárosi részeken), mind pedig teljes vegyes üzemben is tud haladni – ekkor viszont mind a két kereke hajtott!
No de még mindig nincs vége! A normál fedélzeti generátor ugyanis 1500 wattos, és igény esetén képes 230 voltos, 6,5 amperes áramot szolgáltatni a tulajdonosnak. Így ha éppen áramszünet van otthon, a ház mellett parkoló RNT-ből egy hosszabbítón simán behozhatjuk a delejt a nappaliba.
Amennyiben pedig csak egy erős elemlámpára lenne szükségünk, egy mozdulattal levehetjük a motorkáról a tompított fényforrásként is szolgáló ledes cuccot, és kedvünkre használhatjuk. Ez önmagában is egy 16 cellás lítium-ion akksival rendelkezik, így egy darabig világít nekünk, ha kell.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »