Tulajdonképpen felesleges szaporítani a szót – sokan már így is halálosan unják a visegrádi Panoráma út motoros behajtási korlátozása körül kialakult hisztériát. Hiszen egy mindössze jó három kilométeres szakaszról van szó, amelyre a szezon közepén került ki a „motorkerékpárral mindkét irányból behajtani tilos” tábla – igaz, annak hatálya november 1. Így a kellemes téli hónapokban nyugodtan igénybe is veheti bárki motorizált kétkerekűvel a szakaszt. 🙂 Meg kell vallanom, nekem eszem ágában sem volt belefolyni ebbe a történetbe – de aztán mégis csak sikerült. Annyira, hogy a visegrádi városvezetés is megkeresett, miszerint segítsek ötletelni egy esetleges egyéb megoldásról. Azóta rengeteg hulláma keletkezett ennek a viharnak, illetve sor került egy személyes találkozóra is az érintett döntéshozókkal. Mindezekről pedig illendő – és szükségszerű is – beszámolnom.
Sajnos a helyzet továbbra is az, hogy a privát látásmódom az egész problémakörről mit sem módosult. A visegrádi korlátozás ugyanis még csak a jéghegy első csúcsocskája. Ahogy Nyugat-Európában is számtalan hasonszőrű tiltás van érvényben – idő kérdése volt csak, hogy Magyarországon mikor indul el ugyanaz a folyamat. Amelynek kiváltó oka ugyanaz: AZ EMBERI ÖNZÉS. Amely sok egyéb mellett abban is megnyilvánul, hogy engem, a motorost csak az érdekel, hogy nekem motorozás közben jó legyen. Akkor én kikapcsolódok, élvezni akarom a motorom hangját és menetteljesítményét – és pont leszarom mások életét és kényelmét. Aminek pedig mindenhol ugyanaz a vége: a hatóságok elkezdik korlátozni a motorozást. A sebességünket, a zajszintünket – vagy éppen a behajtásunkat úgy ahogy van. És sápítozhatunk, ahogy akarunk: majd akkor lesz jobb a helyzet, ha képesek vagyunk KIVÉTEL NÉLKÜL ÚGY MOTOROZNI, hogy közben tekintettel vagyunk az embertársainkra! Addig húzhatjuk-halaszthatjuk a dolgokat tiltakozásokkal, petíciókkal és bármi egyébbel. De megoldást aligha fogunk találni…
(Teljesen szándékosan nem fogalmaztam sem finoman, sem árnyaltan.)

Cimkék:
Meglátogattuk a Triumph motorgyárat az angliai Hincley-ben. A márka régi modelljeiből álló különleges múzeumban is körülnéztünk. - Onroad.hu
Elolvasom »Az angol motorgyártás 140 éves története egy helyen. Folytatjuk képes beszámolónkat a brit Nemzeti Motorkerékpár Múzeum érdekességeiről.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »