Tulajdonképpen felesleges szaporítani a szót – sokan már így is halálosan unják a visegrádi Panoráma út motoros behajtási korlátozása körül kialakult hisztériát. Hiszen egy mindössze jó három kilométeres szakaszról van szó, amelyre a szezon közepén került ki a “motorkerékpárral mindkét irányból behajtani tilos” tábla – igaz, annak hatálya november 1. Így a kellemes téli hónapokban nyugodtan igénybe is veheti bárki motorizált kétkerekűvel a szakaszt. 🙂 Meg kell vallanom, nekem eszem ágában sem volt belefolyni ebbe a történetbe – de aztán mégis csak sikerült. Annyira, hogy a visegrádi városvezetés is megkeresett, miszerint segítsek ötletelni egy esetleges egyéb megoldásról. Azóta rengeteg hulláma keletkezett ennek a viharnak, illetve sor került egy személyes találkozóra is az érintett döntéshozókkal. Mindezekről pedig illendő – és szükségszerű is – beszámolnom.
Sajnos a helyzet továbbra is az, hogy a privát látásmódom az egész problémakörről mit sem módosult. A visegrádi korlátozás ugyanis még csak a jéghegy első csúcsocskája. Ahogy Nyugat-Európában is számtalan hasonszőrű tiltás van érvényben – idő kérdése volt csak, hogy Magyarországon mikor indul el ugyanaz a folyamat. Amelynek kiváltó oka ugyanaz: AZ EMBERI ÖNZÉS. Amely sok egyéb mellett abban is megnyilvánul, hogy engem, a motorost csak az érdekel, hogy nekem motorozás közben jó legyen. Akkor én kikapcsolódok, élvezni akarom a motorom hangját és menetteljesítményét – és pont leszarom mások életét és kényelmét. Aminek pedig mindenhol ugyanaz a vége: a hatóságok elkezdik korlátozni a motorozást. A sebességünket, a zajszintünket – vagy éppen a behajtásunkat úgy ahogy van. És sápítozhatunk, ahogy akarunk: majd akkor lesz jobb a helyzet, ha képesek vagyunk KIVÉTEL NÉLKÜL ÚGY MOTOROZNI, hogy közben tekintettel vagyunk az embertársainkra! Addig húzhatjuk-halaszthatjuk a dolgokat tiltakozásokkal, petíciókkal és bármi egyébbel. De megoldást aligha fogunk találni…
(Teljesen szándékosan nem fogalmaztam sem finoman, sem árnyaltan.)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »