A sztori hosszú, de muszáj megismerni, hogy az elsőre meglepően komolynak tűnő új kínai superbike a helyére kerüljön. A Qianjiang cégcsoport még 2005-ben vásárolta meg a Benelli márkát. Az akkor gyártásban levő TNT 600i technikáját a későbbiekben felhasználták: tavaly év elején röppent fel a pletyka a QJMotor 600RR érkezéséről. Akkor azt olvashattuk, hogy némi modernizálással és módosítással, de soros négy hengeres motorral kerül majd piacra. Igaz, olyan szóbeszéd is szárnyra kapott, hogy 650RR lesz majd belőle. Ehelyett 2022 tavaszára 701R néven mutatkozott be – de soros KÉT hengeres blokkal… Ezek után némi kétkedéssel szembesültünk a napokban, hogy érkezik a nagytestvér, az 1000RR!
Az ezresnél már biztosra vehetjük, hogy meglesz a négy henger, és egy “rendes” superbike érkezik. Erre itt most akad garancia, ugyanis az 1000RR technikája nem máshonnan, mint az MV Agusta Brutale 1000-től érkezett. A forma ugyan nagyon hajaz a korábban 650RR-ként belengetett gépével, de a ruha alatt konkrétan egy Brutale rejtőzik. Annyira, hogy állítólag az erőforrást és a hajtásláncot egy az egyben az olaszok készítik majd.
Az 1000RR egyéretlmű azonosítójegye a “kistesónál” nagyobb szárnyak az oldalidomon. Na de csak nem hagyja az embert nyugodni a kérdés: miért ad egy kínai márkának blokkot egy olyan patinás rivális, mint az MV Agusta? A válasz egyszerű: a 2020 óta nem kevesebb, mint 30 új modellt bemutató QJMotor évek óta partneri együttműködésben áll az olasz céggel. Az érkező új MV Agusta túraendurók közül a Lucky Explorer 5.5 például a QJMotor SRT550 technikájára épül. Hoppá…
Az 1000RR esetében a négy kipufogó vagy éppen az egyoldalas lengőkar szemrevételezése is vitán felül egyértelművé teszi: ez egy Brutale! A tank formája is alig tér el, hiszen ugyanannak az airboxnak kell elférnie alatta… Az egyetlen eltérő elem a futómű, amelyet a kínai Marzocchi készített. Erre is felkaptad a fejed, mi? Nos, 2022-ben indult be az olasz futóműves márka együttműködése a Qianjiang konszernnel: akkor kezdett működni a kínai Zhejiangban a közös gyártóüzemük.
Állítólag eredetileg Benelli néven került volna piacra az MV Agusta technikára épülő szupersport motor, de a QJMotor elképesztő ütemű fejlődése miatt született meg a döntés, hogy az ő logójukkal debütáljon az 1000RR. Hogy mikor, azt egyelőre nem tudjuk, de érdeklődve várjuk! Ahogy azt is: eljut-e Európába.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »