Mindössze 12 másodperc volt Toby Price előnye, amikor elrajtolt az utolsó gyorsasági szakasz. Mindez több, mint 43 órányi speciálokon eltöltött száguldás után! Kevesebb, mint egy célfotó… De térjünk inkább rá azonnal a döntő, 14. versenynapra. Az útvonal a Vörös-tenger partja mentén vezetett Al-Hofufból Dammamba. Egy hosszabb összekötő szakasz után indult a 136 kilométeres speciál, amelynek végén ki is alakult a végső sorrend. Majd jött még egy száz kilométernyi összekötő a céldobogóig. Aki ide eljutott, az mind győzött – de a trófeát csak egy motoros vihette haza…
Az egy és negyed óra hosszú gyorsaságin fordított sorrendben rajtoltatták el a mezőnyt, vagyis Kevin Benavides indult utolsó előttiként, Toby Price pedig a legvégén. A 136 kilométeren azonban nem csak könnyed homokos száguldás volt a menü, hanem így a legvégére komoly saras részek is akadtak a 29. kilométer utáni részen. Jó ideig a két éllovas tovább borzolta a kedélyeket: teljes holtverseny alakult ki közöttük. A 33. kilométernél levő ellenőrző ponton Kevin 12 másodperccel ment jobb időt, mint Toby – vagyis az összetett konkrétan egálra állt. A 68. kilométernél azonban már az argentin állt jobban, és minimális tempókülönbségét egészen a célig tudta tartani.
A célba úgy csaptak be, hogy méltó módon övék volt a két legjobb idő: Kevin Benavides 55 másodperccel verte meg ausztrál csapattársát a 14. szakaszon. Így viszont az összetettben az élre állt, és kőkemény 43 másodperces előnnyel övé lett a Dakar Rally motoros versenyének abszolút első helye. Ilyen még soha nem volt – és valószínűleg sokáig nem is lesz!
Gyenes Mani gyönyörűen motorozott az utolsó szakaszon is. Bejött a 21. helyen, egy pozícióval megelőzte az Original by Motul kategóriában vezető Charan Moore-t. Összetettben is elé került szűk négy perccel! Ami annyit tesz, hogy ha értékelték volna, akkor ő nyeri a szervizháttér nélkül versenyző motorosok versenyét. Közben egy olvasónktól kapott információból kiderült, miért nem hozta Manit az Original by Motul eredménytáblája. A rajt előtt ugyanis megkapta a Dakar nagyköveti címet, amely nem engedte, hogy értékeljék ebben a csoportban. Valahol nagy kár, hiszen végül megnyerte volna…
Mani az utolsó napi tapasztalatait itt mondja el személyesen – de az egész, több mint két hetes versenyt is összefoglalja pár szóban. Ugyanakkor hatalmas csalódással kellett felfedezni az utolsó nap egyetlen motoros kiesőjeként Saghmeister Gábort, aki így nem érte el a célpódiumot. 🙁 Azok után, hogy már 13 napot leküzdött, ez valóban igazi dráma. Gábor 2009 óta idén 14. alkalommal állt rajthoz, amelyek közül csupán hármat adott fel – a 2023-assal együtt négyet. Az okokat sajnos nem tudjuk, de rettentően sajnáljuk.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 1:15:17 | 0:00:00 |
2 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:00:55 | 0:00:00 |
3 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:03:15 | 0:00:00 |
4 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:03:35 | 0:03:00 |
5 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:03:45 | 0:00:00 |
6 | 14 | SEBASTIAN BÜHLER | HERO | 0:04:14 | 0:00:00 |
7 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:04:25 | 0:00:00 |
8 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:04:51 | 0:00:00 |
9 | 68 | TOSHA SCHAREINA | KTM | 0:05:47 | 0:00:00 |
10 | 142 | STEFAN SVITKO | KTM | 0:06:33 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 44:27:20 | 0:03:00 |
2 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:00:43 | 0:01:00 |
3 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:05:04 | 0:01:00 |
4 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:19:02 | 0:02:00 |
5 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:20:30 | 0:00:00 |
6 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:22:42 | 0:01:00 |
7 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:25:57 | 0:07:00 |
8 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:51:21 | 0:00:00 |
9 | 15 | LORENZO SANTOLINO | SHERCO | 1:17:53 | 0:15:00 |
10 | 33 | FRANCO CAIMI | HERO | 1:38:04 | 0:01:00 |
Fotók: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »