Érkezik a Honda új középsúlyú túraendurója, az XL750, ami a felélesztett Transalp név alatt érkezik. A gyártó új szabadalmakat nyújtott be a motorral kapcsolatban, amelyekből végre kiderül néhány pontos részlet. Például az az egészen fontos, bár várt darabka, hogy az új XL a Hornet blokkjával gördül majd ki a gyárból.
A Hornetről tudjuk, hogy a soros kéthengeres erőforrása 755 köbcentiméter hengerűrtartalmú, amiből 92 lóerőt és 75 Nm-t lehet kisajtolni. A döntés érdekessége, hogy az új Hornettel az elődmotor karakterisztikáját igyekeztek megidézni, azaz alapvetően a magas fordulatszámon erős jellemzőket emelték ki, ami nem egy dedikáltan túraendurós viselkedésjegy.

További fontos részletek, hogy a Horneténél hosszabb lengővilla kerül alá, valamint előre 21-es, hátra 18-as kerekek és persze hosszabb rugóutak. A fényszóró és a farokidom ugyanakkor meg fog egyezni. Akárcsak a TFT-kijelző és a nyomatékvezérléses kipörgésgátló elektronikája is.

Cimkék:
Keanu Reeves neve nélkül nem lehet az ARCH Motorcycles gépeiről beszámolni. Az új 1S-hez is fűzött némi kommentárt.
Elolvasom »Nem mindenhol gyomlálták ki az alkatrész katalógusból a 975-ös Harley Davidson Pan America nyomát.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »