A Ducati eredetileg a 851-nél kezdte el az SP – azaz Sport Production – rövidítést használni. A gyártó esetében az ezzel a két betűvel alapvetően a pályázásra való alkalmasság irányába való eltolódást hivatottak jelezni. De mára már nem csak az idomos sportmotorok viselhetik ezt a kombinációt. A Streetfighter után úgy tűnik, a Monster lesz a következő mezítelen a sorban.
A jelzés az ausztrál dokumentációkból bukott ki, amely szerint hamarosan érkezik egy Monster+ és egy Monster SP változat. Ha a Streetfighter hasonló kiviteléből indulunk ki, akkor Öhlins Smart EC 2.0 felfüggesztésre, fullos Brembo fékekre esetleg szárazkuplungra és némi tömegcsökkentésre számíthatunk, például karbon elemek segítségével.
A Ducati az idei évben hét újdonságot mutat be az EICMA kezdeti időpontjáig bezárólag. A Monster SP-n túl új generációs Scramblerre, új V4 R-re és valami elektromos cuccra számíthatunk. A többi újdonság még homályba vész, de találgatások szintjén új Diavelt és Multistrada V2 változatot említhetünk.
Cimkék:
Legutóbb 2021-ben frissítette a Kawasaki a ZX-10R sportmotorját, így várható volt, hogy nem 2023 lesz a megújulás éve.
Elolvasom »A Moto Morini Seiemmezzo STR a modernebb hangvételű naked, míg az SCR a klasszikus formákat idéző scrambleres átirat.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »