A Benelli legújabb kori története igazi sikersztorivá kezd válni. Tényleg jó érzés, ahogy megéljük az egykori patinás márka újjáéledését és egyre komolyabb szintekre fejlődését. Az eltemetett Benelli nevét a Keeway márkát gyártó kínai cégcsoport vette meg, majd elkezdte saját, zömmel kis köbcentis motorjait divatos köntösbe öltöztetni a jól csengő olasz logó alatt. Aztán jött a már fél literes gépek sikerkorszaka, amelyek közül a baromi ütős megjelenésű Leoncino 500 nálunk is járt megjelenése évében. Abban az időben nőtt a Benelli flottája a Keeway fölé – akkortól jól láthatóan nem csak a forma, hanem a belbecs is túnőtt a kínai nevű motorokon. Aztán debütált a 752S, ami újabb szintre lépett – de talán a formavilága miatt nem érte el az igazi, átütő sikert. A technikáján nem sokat változtatva mostanra a Benelli piacra dobta a Leoncino 800 párost, amely talán nagyobb sikerre ítéltetett – már csak a megjelenése miatt is. Ráadásul – ahogy az 500-asoknál is – két változatban érkezett: az alapkivitelen felül megkaptuk a Trail kivitelt, amely egy nagyon jónak ígérkező Scrambler lett. Hogy mennyire váltja be a reményeket, és miben tér el az “alap” Leoncino 800-tól, az mind kiderül videónkból.
Talán nem is kell sokat hozzáfűzni ahhoz, ami a filmben már elhangzott. A kínai érdekeltségű Benelli legújabb modellpárosa – és főleg a Leoncino 800 Trail – tényleg jól sikerült. Jó a formavilág, és ami ennél is lényegesebb: élvezetes motorozási élményt tud adni! Nyilván nem terepmotor – hiszen egyik scrambler sem az. De ár-érték arányát és használati értékét ötvözve az élményfaktorával abszolút piacképes alternatívának tűnik. Akit felcsigáznak a hasonló stílusú gépek, annak mindenképpen érdemes személyesen is kipróbálnia!
Nem túl erős, nem túl nyomatékos. Mégis a közúti körülmények között bőségesen jól használható a soros kéthengeres erőforrás. Jó a hozzá kapcsolt váltó és az egész hajtás is. Van sok erősebb és gyorsabb motor – de a “nagymotorozás” élményvilágát bőségesen hozza ő is.
A videóban elhangzottakkal ellentétben az első futómű már nem a Marzocchi gyárából érkezik. Ezeket az egységeket a kínai gyárak valamelyike állítja elő – amiből elsősorban annyit lehet észrevenni, hogy nem állítható a Leoncino 800-asok első rugózása. Viszont az átlagos motorosknak közútra pont elegendő lesz így is. Nagyon jól terelgethető a kanyarokban is.
A Benelli maradt a bevált receptnél: a futómű mellett a fékeken és a gumikon sem spórolnak. Hatalmas tárcsákból áll a fékrendszer, ami jól is használható. ABS természetesen jár, de más elektronika nem vigyáz ránk – a nem túltolt teljesítmény miatt ez talán nem is baj.
A Leoncino 800 Trail ugyanolyan használati értékekkel bír, mint bármely Scrambler – az alapkivitel meg olyanokkal, mint bármely hasonló csupasz motor. Itt elsősorban a stílus a fontos. Nem a napi 7-800 kilométert motorozó réteg a célcsoport, hanem azok, akik stílusosan akarják élvezni a motorozást. Vagy éppen járni a városokat nap mint nap…
Talán lehet nyafizni az árakon – de annyira nem érdemes. Nem kell fanyalogva kompromisszumokat kötni – a Leoncino 800 páros bármelyike simán tök jó motor. Ennek megfelelően normális – de még emészthető – az árcédulájuk is. A fenntartás és a megbízhatóság terén pedig világszerte egyre magabiztosabb a márka pozíciója.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »