Elkészült az első olyan elektromos motor első prototípusa, amely a brit Triumph márkajelzését viseli magán. A TE-1 ráadásul izgalmas, ígéretes darabnak tűnik, hiszen korábban azzal a vaskos ígérettel együtt reppentek fel az első információk róla, hogy a villanymotorok egyik negatív jellegzetességét, a tömegét alacsonyan, vagy legalábbis a megszokott keretek között fogják tartani. Egészen pontosan hozzávetőlegesen 220 kilogrammról szólt a fáma. Ezt mondjuk az Energica Eva EsseEsse9 282 kilós menetkész tömegével érdemes kontextusba helyezni.
A TE-1 prototípus megalkotásában nagynevű brit vállalatok is kivették a részüket. A végeredmény jelentős mértékben köszönhető a Williams Advanced Engineering és a Warwicki Egyetem szoros együttműködésének. De késznek azért még korántsem mondható, a munka egy jelentős része még csak most kezdődik. Most kezdik felépíteni a menetvezérlő térképeket, majd a motor kezelhetőségével fejlesztésébe fognak bele, beleértve a fékek tesztelését és az optimális futóműbeállításokat, végül pedig megkezdődhetnek a tesztpályás próbák.
A beígért 220 kilóhoz 174 lóerő társul. A hatótávja pedig egy töltéssel 200 kilométer körülire tehető, a 0-ról 80% töltöttséget viszont 20 perc alatt lehet majd elérni. Ugyanakkor az alumínium hídvázba beépített kompakt akku-villanymotor-vezérlőegység és a Speed Triple-szerű megjelenés egészen biztató. Szép.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »