Kezdenek kirajzolódni az egyértelmű fejlesztési irányvonalak. Lehet vonakodni, huzakodni, nem egyetérteni, kételkedni és még akár hangosan sirámot is ejteni, de a világ szerint az elektromos meghajtásé a jövő. Ha pedig ez a kijelölt irány, akkor jelenlegi tudásunk szerint a cserélhető akkumulátorok technológiája lesz az élhető és gyakorlatias megoldás. A Continental és a Varta is beszáll a buliba, méghozzá együtt.
Az együtt fejlesztett akkuk darabja 9 kilogramm. Erre azt mondják, hogy elméleti síkon minden egység 50 kilométer megtételére elég kraftot biztosít egy 10 kW-os elektromos motor meghajtásához.
És persze ezek az egységek nem csak cserélhetőek, kivehetőek és otthoni vagy munkahelyi hálózatról tölthetőek, hanem megfelelő kialakítás esetén halmozhatóak is. Azaz eleve úgy számolnak, hogy egy elektromos robogóban lenne hely igény szerint kettő, három vagy akár négy ilyen egység befogadására is. Innen pedig pusztán egy lépés, hogy megérje a gyors cserére alkalmas töltőállomásokat létrehozni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »