Két évvel ezelőtt egy első ránézésre elég vicces kis kétkerekű járgány nagyon kellemes meglepetést okozott. Akkor a Niu hazai forgalmazója úgy adta át tesztre az NGT okosrobogót, hogy közlkedjünk vele, élvezzük, ismerjük meg – és nehogy egy héten belül visszavigyük. Az utsítást be is tartottuk, és a vége tényleg az lett, hogy a hangtalanul suhanó kis robogó belopta magát a szívünkbe. Annyira jó egy ilyen felhasználóbarát, csendes kétkerekűvel közlekedni, hogy azt tényleg csak az érti, aki huzamosan is kipróbálta. Persze voltak dolgok, amikbe bele tudtunk kötni. Mint a méretei miatt csak elvben létező két személyes alkalmasság, vagy a kis kerekek miatt csak nem tökéletes komfort. Most azonban megérkezett az MQi GT, a rengeteg féle Niu robogó újabb alternatívája. Hasonló ligában játszik, mint az NGT, de sok ponton lett európa-kompatibilisebb. Ezeket mind bemutatjuk videós tesztünkben.
Egy szó mint száz: sokkal jobb lett az MQi GT, mint két évvel ezelőtt megszeretett elődje volt. Nagyobb kerekek, jobb futómű, felnőttesebb helykínálat – és ezt biztosan tudja két személy számára is. Igaz, a hatótáv a mostani 31 Ah-s akkumulátorokkal némileg csökkent – de nyilván azért léptek ebbe az irányba a fejlesztők, mert a valós felhasználói szokások szerint a tulajdonosok többségének bőségesen elegendő így is. Cserébe pedig még kevesebbe is kerül – vagyis abszolút végiggondolandó alternatíva!
Egy három kilowattos agymotortól nem kell csodát várni. Az MQi GT is pontosan azt tudja, ami egy nagvárosi forgalomba kell. Gyorsulása arra elég, hogy ne tiporjon el az átlag autó. Végsebessége is elfogadható – és tudja a két személyes üzemmódot is. Két felnőtt, európai emberrel.
Nem tudjuk, a futóművön mennyit változtattak – de a nagyobb kerekekkel most teljesen elfogadható a komfortja. Persze minden szög egyszerű – de ezt a járművet nem is egy sportmotorhoz hasonlítjuk. Ő egy városi közlekedési eszköz – annak pedig teljesen rendben van.
A lassítóberendezések is elfogadhatónak nevezhetőek – az MQi GT menetdinamikájának fényében. Persze nem lenne rossz egy ABS, de a Niu egyelőre marad a jogszabályi kötelezettségek keretein belül. És igazából el lehet ezzel motorozni teljes biztonságban így is. Némi ésszel.
A mindennapi használhatóság ennek a járműnek a legerősebb oldala. Tágas, kényelmes – bár egy gyári hátsó doboz elengedhetetlen felszerelésnek tűnik rá. Szélvédelem meg nem is kellene – erre a tempóra tökéletes, ahogy van!
Az ára is teljesen elfogadható, a fenntartása pedig garantáltan rendkívül keveset fog felemészteni a havi büdzséből. Aki sokat futkos városon belül és van minimum egy A1-es jogsija, az nagyon fogja szeretni a kulturált csendes üzemet és a filléres közlekedést!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »