A kék benzin – Blue Gasoline – három vállalat óriás közös fejlesztése. A Shell, a Volkswagen és a Bosch kezei alatt megszülető tüzelőanyag 33%-ban újrahasznosított összetevőket tartalmaz és állítólag legalább 20 százalékkal csökkenti a szén-dioxid kibocsátást járművenként és kilométerenként.
Az új benzin mögött álló fejlesztőcsapat jelenleg egy kisebb, 1.5 TSI Volkswagen Golf flottán keresztül figyeli az eredményeket. Az eddigiek alapján átlagosan 1000 jármű, a bevettnek tekinthető évi 15 ezer kilométer körüli futásteljesítménnyel számolva úgy 230 tonnányi levegőbe kerülő szén-dioxidtól szabadíthat meg minket. Mármint persze évente.
A tervek szerint a kék benzin először a németországi töltőállomásokon lesz kapható. Motoros szemmel azt hiszem, hogy egyszerre örülünk és aggódunk is egy picit. Örülünk, hiszen az ilyen fejlesztések egyfajta mentőövet dobhatnak még a szívünknek olyan kedves belsőégésű erőforrásoknak. És egy kicsit aggódunk, kiváltképp Európa ezen felén, hogyan fogják viselni az öreg vasaink amikor – és nem HA – nagyrészt ezek válnak az elsődlegesen tankolható tüzelőanyagokká.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »