Az elmúlt évet gyakorlatilag végigdokumentálta a KTM. A limitált szériás 1290 Super Duke RR-ről szóló információkat patikamérlegen kiszámolva adagolta a gyártó. Leszivárgott tervrajzok, szabadalmi eljárásokból kiugrott dokumentumok. Hol egy lóerő adat, hol egy kis többlet információmorzsa. Így kell egy rendkívül érdekes csúcsmotorral szemben enyhén rezignálttá dömpingelni a közönséget pusztán marketingeszközökkel. De végtére is mindegy. A mindössze 500 darabos, limitált szériás RR akkor is megtalálná a maga közönségét, ha titkolni próbálnák a létezését. Mert a mindenit!
A blokkon nem kellett sokat faragni. A 75 fokos hengerszögű, 1301 köbcentis LC8 V2 177 lóerejére mindössze 3-at kellett rádobni, hogy kijöjjön az 1:1 lóerő és tömeg arány. Na igen, itt a 180 lóerőhöz 180 kilogramm társul. Szép kerek bestiális harmónia. Mint amikor a hörgős metálra rásütik a dallamos jelzőt.
Ez összességében azt is jelenti, hogy az RR változat mintegy 9 kilogrammal könnyebb az R-nél. Rengeteget számít a fogyásban, hogy a felnik 1,5 kilogrammal könnyebbek. Mármint persze darabonként. De a szénszálas farokidom, sárvédő, segédváz, láncvédő vagy a fékek hűtését segítő szélterelő elem mind hozzájárulnak. Még egy jelképes utasüléssel sem akarnak senkit átverni.
Kapott azonban fullos futóművet. Apex Pro 7548 Close Cartridge villát, állítható és a KTM 1290 Super Duke RR-hez készített Apex Pro 7746 Shock hátsó rugóstagot, valamint WP Apex Pro 7117 kormány-lengécsillapítót. Ezek nem olcsó holmik.
Az elektronika esetében visszaköszön az erős pályaszemlélet az elérhető Track és Performance üzemmódokkal. A KTM gyakorlatilag teljesen szabad kezet ad a beállításokhoz. A hátsó kerék megcsúszásától a gázreakció finomításáig mindent személyre enged szabni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »