Vártam is ezt a motort, meg nem is. A várakozásom oka leginkább a kíváncsiság volt. Ugyanis elég hosszú időre visszatekintve ismerem a “gyökereit” – így amikor először híre jött, hogy érkezik a Forza 750, kíváncsian nyílt tágra a szemem. Hiszen a japán nagyrobogó-család eddigi “teteje”, a Forza 300 egy remekül sikerült példány volt. Egyedül első futóművével nem voltam teljesen elégedett – minden másban baromi jól muzsikált. Csakhogy első ránézésre is gyanús volt, hogy a Forza család – és egyúttal a Honda robogóinak – új királya inkább csak külsejében lesz Forza. Műszakilag valami egészen más – éppen ezért gyanakodtam, hogy a “teljesen új modell” is elsősorban marketing duma.
Amikor közel egy évtizeddel ezelőtt először teszteltem Honda Integrát (lánykori nevén NC 700 D-t), egyszerűen nem tudtam eldönteni, mi is akar lenni a japánok kreálmánya. Se nem volt rendes motor, se nem volt robogó. Aztán nemsokára már az A2 jogsival vezethető kategóriából is kilépett, de az alapvető jellege nem változott. A fő baja számomra az volt, hogy bár robogó szeretett volna lenni, de pont a nagyrobogók előnyeiből többet elvesztett. A szűkös lábtér és a kis tárolórekesz ugyanis nagyon lerontották robogókénti használatát.
Amikor kijött – az első ránézésre – az Integra műszaki alapjaira tervezett X-ADV, nem is túl lelkesen mentem el a tesztmotorért. Majd leszakadt az arcom: azzal már valami zseniálisat alkottak a Honda mérnökei! Így aztán az “új” Forza 750-est is némi fenntartásokkal vártam, hogy vajon ez most mi lesz… Egyáltalán Forza vagy NC, vagy rövidebb rugóutakkal rendelkező X-ADV? Na lássuk a lényeget, jöjjön a videós bemutatónk!
Az erőforrás hozza az NC 750-esek megszokott előnyeit – de Euro5 ide vagy oda, dinamikusabb is lett. A DCT programozása pedig saját szubjektív véleményem szerint végre maga a tökély!
A futómű nagyjából egy X-ADV – csak rövidebb és feszesebb rugózó elemekkel. Ennek megfelelően sportos használatra nagyon rendben is van – komfortra azonban hagy némi kivetnivalót maga után.
A fékek annyira maximumra lettek tervezve, hogy akár a Forza 750 legerősebb pontjának is nevezhetjük őket. Tényleg nagyon rendben van – nem könnyű feladat beléjük kötni.
Az Integra legnagyobb hátrányai itt nagyságrendileg mind megszűntek. A Forza 750 – bár műszakilag nem robogó -, de használati értékben már hoz mindent, amit a kategóriától elvárhatunk.
Nem olcsó – például egy NC 750 X DCT-hez képest hétszázezerrel vastagabb az árcédula. Cserébe a burkolat mellett sokkal jobb futóművet és fékrendszert is kapunk.
Cimkék:
Minden szempontból drámai baleset történt tegnap Budapesten. A mentőautó és a motor ütközésében motoros társunk ráadásul életét vesztette.
Elolvasom »A prémium bukókat gyártó X-lite felnyitható túrasisakja teljes mértékben megújult az idei modellévre. Nézzük, milyen lett az X-1005!
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »