Sejthettük, hogy a magyar MotoGP pálya híre meg fogja járni a világsajtót. Lássuk mire jutottak a külföldi kollégák a hajdúnánási versenypályával! A híres, amerikai RideApart magazin szűkített egy picit a térképen. Szegény nánásiakat bekebelezte a nagyobb hal, így a szerző, Dustin Wheelen már egyenesen Debrecen Track, azaz debreceni versenypálya gyanánt hivatkozik az épülő beruházásra. Becsületére és mentségére legyen mondva, hogy onnan nézve az a 45 kilométeres távolság tényleg pusztán körömpiszoknyi, ráadásul tisztességgel kitúrta, hogy Budapest után Debrecen hazánk második legnagyobb városa. Sőt, még a magyar nevek leírásában sem hibázott. Mehet a pacsi!
Persze a világ nem tökéletes. Pontosabban a forrásaik. Ezúttal a PlanetF1 és a GPone egyébként tényleg tekintélyes szakújságok hírére hivatkoztak, és be is nyalták pontosan ugyan azt a fals infót. Ugyanis az olasz Dromo tervezőiroda posztolta a saját YouTube csatornájára a saját terveit, amit lelkiismeretesen meg is találtak a hírekért felelős munkatársak, majd alapul vettek. A videó bemutatja az íveket, a vonalvezetést, mintha csak egyfajta belsőnézetes videójátékból származó visszajátszás lenne – úgy 2005-ből.
Az egyébként versenypályák tervezésében is tapasztalt cég igen szimpatikus leírást is csatolt hozzá. A pálya 5 kilométer hosszú lett volna, 15 kanyarral, az egészet pedig a legendás Suzuka Circuit ihlette. Volna.
Csakhogy a pályázatot nem ők nyerték, hanem a magyar BORD Építész Stúdió, akik jól ismerik a környéket, hiszen több debreceni beruházást is megnyertek már. Az ő nevükhöz fűződik az Aquaticum Strandfürdő, a Nagyerdei Stadion és a Debreceni Nemzetközi Iskola is. Jelenlegi információink szerint a nyertes pályamű 4,4 kilométer hosszú lesz, míg vonalvezetésében inkább a régi bahreini versenypályára emlékeztet.
De ha valakinek a véleményére igazán adunk, az Talmácsi Gábor, aki a következőket írta a saját Facebook oldalán. “Nekem kimondottan tetszik, hogy balos pálya. Szerintem arra könnyebb motorozni és én is jobban szeretek balos pályákon menni. A kiadott vonalvezetés alapján jó előzési pontok lesznek és jónak tűnik a pálya ritmusa is, van lassabb technikás és van gyorsabb szakasza is. Örülök, hogy szem előtt tartották a motorosok biztonságát és jó nagyok a bukóterek!”
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »