Miért érdekes ez? Pusztán azért, hogy egy kicsit jobban értsük, honnan fúj a szél, amikor motoriparról beszélünk. De melyikük a legértékesebb motorgyártó? Mármint valutában, nem szentimentális értékeket tekintve. A Honda? A BMW? A Pierer Mobility? Netán a Harley-Davidson vagy a Polaris? Hát egy nagy lótúrót! Az indiai Bajaj Auto. Bár a fenti felsoroláshoz mégiscsak van annyi közük, hogy résztulajdonosai a KTM, Husqvarna és GASGAS brandeket futtató Pierer Mobilitynek.
A Bajaj értéke mintegy 13,6 milliárd dollár. Helyezzük ezt egy kicsit kontextusba. Ha ennyi pénzed lenne, ebből megvásárolhatnád az eredeti USS Nimitz repülőgéphordozót a Balatonra. És még maradna pénzed befejeztetni az M0-ás körgyűrűt, a maradékból meg elélnél, mint hal a szatyorban.
Tehát amikor arról beszélünk, hogy mennyire fontos az ázsiai piac egy-egy brandnek, akkor erről beszélünk. Amikor meglátunk egy hírt, hogy egy nagy nevű, általunk sokra tartott gyártó ázsiai partnerrel kooperál, akkor talán már értjük, hogy ennek sikerén akár egy márka fennmaradása múlhat. Mert mi itt Európában marha picik vagyunk, és az egyetlen szerencsénk, hogy a kultúránk menő. Mert ha ezek az ázsiaiak egyszer rádöbbennek, hogy van saját történelmük, képesek saját értéket teremteni és az erejüket nem csak az olcsó munkaerő jelenti, akkor mi fogunk ácsingózni az ő motorjaikra. És nem fordítva.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »