Érik néha igazán különleges meglepetések az embert. Ennek a motornak a tesztjére egyáltalán nem is készültünk. Teljesen más okból voltunk a Pannonia-Ringen, ahova is Németh András, a Pályamotorozás.hu alapítója hívott meg. Aztán az MV Agusta forgalmazója a kisteherautójából egyszer csak kihúzott egy motort. A Superveloce 800 első pillantásra is annyira különleges volt, hogy egyből mindenki köré gyűlt. Majd Dodó kapott is egy különleges felajánlást: felülhetett a vadonatúj, szó szerint teljesen nulla kilométeres csodára, és egyből fel is mehetett vele a Pannonia-Ringre. Nem is mondott nemet! 🙂
Természetesen egy abszolút bejáratós motorral – amit nem is akarunk azonnal tönkretenni – nem ez a legideálisabb kezdés. A menet eleje szenvedősre is sikerült a hatezres maximális fordulattal – de később, ahogy gyűltek a körök és kilométerek már megjött az engedély a fordulatszám felső határának emelésére. Onnan pedig a műszakilag teljes mértékben az F3 800 alapjaira épülő MV Agusta Superveloce elkezdhette kicsit megmutatni a tudását. Annyi biztos, hogy a nap végére Dodó kolléga meglehetősen boldogan szállt le a paripáról, amellyel a nap nagy részét végigkörözte. Így Budapesten, az MV Agusta bemutatótermében (a legutóbbi cikk alatt kérdeztétek a címét: 1047 Budapest, Vörösmarty u. 15) el is mesélhette élményeit. Azonban várt ott minket még egy meglepetés – mert úgy látszik, ez a meglepetések tesztje lett…
De még ezzel sincs vége. Amikor ugyanis nekiálltam összeállítani a cikket, kaptam még egy fülest. A cég ugyanis kiadott még egy limitált sorozatot a Superveloce műszaki alapjain, amely 75. jubileum alkalmából különleges fényezéssel és mindössze 75 darabos mennyiségben lesz elérhető. Azonban ezekből is kettő Magyarországra jön, és a 04/75 sorszámú még szabad! Karbon idomokat nem kap, de a küllős kerekek és a speciális kipufogó a Race-ECU társaságában ugyanúgy jár majd hozzá, mint a Serie Oro-hoz. Aki nagyon szeretne erre az egyetlen elérhető csodára lecsapni, annak lehet hogy nem árt gyorsnak lenni. 🙂
A Superveloce 800 tömegében annyi, mint egy 600-as sportmotor – vagy még könnyebb. Ereje azonban jócskán több – így a használhatósága is sokkal jobb. Éppen olyan alkalmas a kényelmes utcai gurulgatásra, mint kimenni egy versenypályára. Akár egészen komolyakra is! Az erőforrás és az erőátvitel mindegyik felhasználásra tökéletes.
Bár itt nem tettek full-Öhlins rendszert a motor alá az MV Agusta mérnökei, de működésében nem sok kívánnivalót hagy maga után a Marzocchi-Sachs vegyes-házasság. Kellemes rugóutak, de nagy tempónál is megfelelő stabilitás jellemzik. Meg persze teljes testre-szabhatóság.
A fékrendszerről nem nagyon lehet mit írni, mivel gyakorlatilag elég nehéz belekötni. A pillekönnyű motorhoz képest szinte túlméretezettnek nevezhető – bár egy fékrendszer soha nem lehet az. Az elektronikai felügyeletben pedig az MV Agusta a tőle megszokott maximumot pakolta a Superveloce alá is.
Érződik, hogy egy eredendően versenypályára szánk motor alapjaira épült. A megfelelő testalkatú és sportmotorokat kedvelő pilóta számára tökéletesen kényelmes – és még versenypályán is! Azonban nyilvánvaló, hogy nem túramotor és nem is utasbarát. A szélterelő plexin levő nagyon látványos szárnyacska nekünk nem tudta bebizonyítani tudományát…
Nem olcsó – de tudásához és főleg megjelenéséhez képest nem is drága a motor. Ugyanakkor olyan különlegesség, amely más márkánál vagy el sem érhető, vagy akár még több pénzbe is kerülhet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »