Egy kicsit olyan érzés, mintha a Honda görcsösen ragaszkodna ahhoz, hogy bebizonyítsák, ők is mókás márka. Ott van nekik a Monkey, ami egy őszinte jópofaság, a Super Cub egy ázsiából áradó legenda, aminek ráadásul ekészítik az adventure, vagy inkább scrambler változatát a CT125-öt. És itt van az MSX125 Grom. Vicces? Vicces. Csak egy kicsit a túlkompenzálás érzetét kelti ez a paletta. Mintha baj lenne, hogy a komoly, megbízható, műszerfinom motort keresők között cseperedett bálvánnyá a hírnevük.
Akármi is legyen a szándék. A Grom megmarad még néhány évig. Ehhez viszont a szigorodó környezetvédelmi normáknak megfelelő kibocsátási értékekre volt szüksége. Ezt nem a régi blokk fejlesztésével, hanem egy új egységgel érték el. Az új motor is 125 köbcentis, 9.6 lóerőt teljesít 7.250-es fordulaton és 10.5 Nm forgatónyomatékot ad le 5.500-as fordulatszámon. Tehát lényegében pontosan ugyanazt tudja, akárcsak az elődje.
Amiben viszont határozottan fejlődött, hogy kapott egy ötödik sebességfokozatot. A műszeregység LCD lett, ami mutatja a fordulatszámot, valamint az aktuálisan használt fokozatot. A világítás LED-es lett, akad a motorban dőlésszög-érzékelő, ami az ABS-szel is együttműködik. De a lényeg, hogy továbbra is a hónod alá tudod csapni! Bizony, van róla videónk is…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »