Fennállásának kereken századik évfordulóját ünnepli idén sokunk kedvence, a Suzuki. Bár az idei esztendőre számos „anniversary” kivitelt vártunk, legalább a legnépszerűbb modellekhez, a brand az ünneplés más módját választotta. Például régi hirdetéseket, reklámokat bányásznak elő. Így került elő ez a gyöngyszem is abból az időből, amikor még a GSF, azaz a Bandit 1200 velőtrázó újdonságnak számított. És a mindenit, én újra megkívántam!
Végül jó motornak bizonyult-e az 1200-es Bandit? Háááát. Az alábbi reklámvideóban természetesen szó sem esik a már a saját korában is elavultnak számító vázról, a magyar utakra mérsékelten ajánlott felfüggesztésről és a Tokico fékekről, amelyeknél azért már a maga korában is voltak harapósabbak. Ugyanakkor arról a rendkívül szerethető, lég-olajos, sornégyes nyomatékra hangolt blokk tartósságáról sem, amiért nem véletlenül rajong, akinek valaha is volt. Egy olyan példány, amivel időnként törődtek még ma is bátran megvehető. Egy igazi, elpusztíthatatlan dinoszaurusz.
A GSF szériát 1989-ben indították útjára a hammamacuiak. A 250-es és 400-as Banditok után érkezett 1995-ben a 600-as, 1996-ban pedig az 1200-es. Maga a blokk egy GSX-R1100 származék volt, amit 98 lóerőben maximalizáltak és ettől elképesztően rugalmasan használható lett. Micsoda korszak volt! Ha megnéznél egy hasonló, hőskori reklámot, akkor az XJR-ét ide kattintva találod. Minor fun fact: a Yamaha azon videója olyan hatással volt jelen írás szerzőjére, hogy egy héttel később vett is egyet. 😀

Cimkék:
Nem bízza a véletlenre a dizájnterveit a kínai illetőségű Motrac gyár. A 900-as V2-esük le sem tagadhatná a Dievel ihletését.
Elolvasom »A BMW legnagyobb sikertörténete az idén 40 éves GS széria. Különleges kivitelt kapott az F modellcsalád túraenduró szekciója.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »