A kínai illetőségű, motorkerékpár vállalat, a Loncin szemet vetett Európára. Miután az elmúlt években több jól bejáratott branddel is együtt dolgoztak, elérkezettnek látták az időt, hogy egy saját márkát létesítsenek az itteni piacra. Ez lett a Voge. Mondhatni, hogy a hagyományos ázsiai receptet követik. Azaz 300 és 500 köbcentis motorokkal érkeznek, amelyet a konkurensekhez képest alacsony áron, jó felszereltséggel kínálnak, a bizalom elnyerése érdekében pedig ismert beszállítókkal dolgoznak. Nissin, KYB, Bosch, Pirelli…
A Voge hat motorkerékpárral indít. A 300R és az 500R modern vonalvezetésű nakedek. A 300DS és az 500DS az aszfaltos túraendurók kategóriájában indul. A 300AC egy retró vonalvezetésű csupasz motor, míg az ER10 egy elektromos meghajtású városi közelharcos.
Példaként nézzük meg az 500DS névre hallgató magas építésű motort. Ha a többi is érdekel, a gyártó magyar honlapján egész jó leírásokat találsz. Ebben az esetben a 205 kilogrammos száraztömeget egy 44 lóerős, tehát az A2-es jogosítványba kényelmesen beleférő soros kéthengeres, 471 köbcentis DOHC blokk mozgatja. A féket a Nissintől, a futóművet a Kayabától (elől fordított villák, hátul állítható rugóstag), az abroncsokat a Pirellitől (Angel GT), az ABS egységet a Boschtól szerezték be hozzá. A szélterelő állítható, a Bluetooth kapcsolat alap. Az ára 1.999.999.- jó magyar forint. És ebben benne van a három kemény alu doboz, a bukócső és az alapáras guminyomásfigyelő. Két legközelebbi konkurense talán a Benelli TRK502 (2.150.000.-) és a látványra is rendkívül hasonló Honda CB500X (2.249.000.-).
Cimkék:
A Yamaha bejelentése szerint az YZ250F motocross gépüket egy kicsit átgondolták. Változik a blokk és a váz is.
Elolvasom »Persze jobb ha mi, európai motoros létformák nem szövögetünk álmokat róla, de a Yamaha sornégy kis sportmotorja jó ellenfele lehet a ZX-25R-nek.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »