A motorosok az utóbbi időben több európai országban is felkerültek a politikai térképre, de sajnos egy cseppet sem jó értelemben. Elég csak arra gondolni, hogy Tirol bizonyos útjain egészen egyszerűen idén már nem közlekedhetnek a 95 decibelnél hangosabb motorok. Nincs mérlegelés, viszonyítás, kontextus. Csak és kizárólag a nem. És már arra is van esély, hogy Svájc is átveszi ezt az intézkedést. Függetlenül attól, hogy számos új motorkerékpár ezt az értéket gyári dobbal is hozza. De ezen a ponton azért jusson eszükbe, hogy nálunk is megkezdődtek a hétvégi mérések országunk népszerű motoros útjain. Persze nekünk jó, minket egyelőre csak figyelmeztetnek…
Ennél Németországban valamivel nagyobb a baj. Márciusban Armin Laschet aláírt egy úgynevezett állásfoglalási indítványt, amely szerint a Szövetségi Tanácsnak fel kell kérnie a kormányt, hogy tegyenek lépéseket a motorkerékpárok által kibocsátott zaj ellen.
Május közepén ezt a kérelmet elfogadták. Az még nem teljesen tiszta, hogy mi lesz ennek a pontos következménye, de az indítvány súlyos pontokat tartalmaz. Ilyen, hogy az újonnan forgalomba helyezett motorokra húzzanak egy 80 decibeles felső zajhatárt, amit minden körülmény között teljesíteniük kell. Ez pedig lényegében lehetetlen. Ráadásul csak a motorkerékpárokra vonatkozna, autókra nem.
A másik rendkívül súlyos pont pedig az elhíresült vasárnapi és ünnepnapi motoros közlekedés teljes tiltása. Ami teljesen abszurd. Az elmúlt hétvégén ezek ellen tiltakozott több ezer motoros Németországban. Stuttgartban 8.000, Münchenben 6.000 motoros verődött össze a közös tiltakozásra, de az ország számos más pontján is tartottak hasonló eseményeket. A jövő rendkívül homályos. Az szinte biztosnak tűnik, hogy valamilyen fajta változás lesz, hiszen a motorok zajkibocsátása valós probléma azoknak, akik frekventált terület közelében élnek. De nem így, nem ebben a formában. Előremutató, hogy Andreas Scheuer közlekedési miniszter nyíltan az indítvány ellen érvel.
Fotók: motorrad.de / Werner Schneider
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »