A tavalyi év új szintre emelte azokat a tájékozódási motoros túrákat, amelyeket a motoRun csapata szervez. 2019 volt az első esztendő, amikor nem kevesebb, mint négy rendezvényünk volt. A Kawasaki motoKvíz hatalmas, hatszázezer forintos adományt gyűjtött a mentőmotorosoknak és a légimentőknek. A BázisMotor-Onroad.hu48h körbejárta a dunántúl zsákfalvait – olyan helyekre kalauzolva el a résztvevőket, ahova maguktól kevesen jutnak el. Az Aegon motoRun igazi tájékozódási túraversenye nagyrészt a szlovén és az osztrák utakon zajlott és megint igen éles küzdelmet hozott az élmezőnyben. Végül szeptember elején egy újdonsággal, a motoRun MINI egy napos tájékozódási versenyével zártuk a roppant gazdag idényt. Hihetetlen módon összesen TÖBB MINT ÖTSZÁZ motor indult ezen a négy túrán.
A szervezést eddig teljesen magánemberként végeztük – a tavalyi év azonban rávilágított, hogy tovább kell lépni. Így a tél folyamán megalakítottuk a motoRun Egyesületet, hogy motoros tájékozódási túráink- és versenyeink már annak égisze alatt menjenek. Ez a szervezet kizárólag ezeknek az eseményeknek a lebonyolításával foglalkozik, így sokkal egyszerűbb lesz támogatni munkánkat – akár céges szinten is. De ezzel majd később foglalkozunk – most van fontosabb. A nagy reményekkel indított 2020-as év hamar derékba tört, amikor a koronavírus-járvány miatt sem kimenni, sem motorozni nem nagyon lehetett. Aztán “felszabadultunk” – és bár az idei Kawasaki-motoKvíz elmaradt, a két nagy és több napos eseményünk megszervezése összejön! (A későbbiekben hallotok még a motoRun Egyesületről, hiszen sok tervünk van azok számára, akik támogató tagjai lesznek.)
Eredetileg rendkívüli terveink voltak: a 48 órás túra néhány hazai kézműves sörfőzdét járt volna végig. Mivel azonban rendezvényt szervezni egyelőre nem szabad – amikor este beülünk bő százan sörözni egy motoros túrán, azt nehéz másként hívni -, a 48 órást sajnos teljesen újra kellett gondolni. Így újra elővettük a régi “lebonyolítást”, amellyel annak idején, 2009-ben ezek a túrák indultak. Ez annyit tesz, hogy egy körtúrát tervezünk, amelynek állomásai, az állomások között pedig szakaszai vannak. Minden szakaszhoz készül egy itiner egy javasolt útvonallal – sok esetben ez nem a legrövidebb, hanem a motoros szemmel legélvezetesebb. A túra előtti napon mindenki megkapja ezeket az útvonal- és célpont leírásokat E-mailben.
2020. június 19-én, pénteken indul a kaland. Mindenki felkerekedik egy három napos (hivatalosan péntek déltől vasárnap délig, vagyis 48 óra alatt teljesíthető) motorozásra, elgurul az első, hozzá legközelebb eső kilátóhoz. A BázisMotor-Onroad.hu48h ugyanis idén “póttervként” néhány szép hazai kilátót jár végig. Innen nincs más tennivaló, mint követni az itiner utasításait és sorban megmászni a tervezett kilátókat. Meg persze ahogy közeledik a nap vége, megtalálni a megfelelő szállást, majd másnap folytatni a kalandot. (Tanács: nem érdemes előre szállást foglalni, hiszen nem fogod tudni megítélni, milyen átlagsebességgel haladsz és főleg, hogy mennyi időt töltesz el az egyes kilátóknál.)
A teljes táv nagyságrendileg 1.250 kilométer körül lesz. Mivel pedig a jelen helyzetben sokaknak gondot okoz a szabadság, készítünk egy rövidebb, 1.000 kilométer alatti útvonaltervet is, amelyből értelemszerűen kimarad néhány célpont. Viszont ez a kör szombat reggeltől vasárnap estig is teljesíthető lesz. Minden részletet megtalálsz az esemény oldalán – valamint jelentkezni is ott tudsz. (Mivel a teljes mezőny idén nem találkozik sehol, az emlékpólókat a túra utáni 1-2 hét során postázzuk. Cserébe jelentkezni egészen az indulás előtti nap délig lehet!)
Ugyanazt a huszárcselt, amelyet a 48 órásnál elkövettünk, itt nem lehet elsütni. Hiszen az Aegon motoRun egy tájékozódási túraverseny, amelyet csapatokban, rendes rajttal indulva teljesítenek a résztvevők. Itt azonban valóban versenyeznek egymással az indulók – bár ehhez nem a gyorsaság, hanem a pontos navigáció és a jó csapatmunka a kulcs. A boldog győztes a végén büszkén mutathatja fel kupáját – így pedig az Aegon motoRun sportesemény, amely a jelenleg hatályos jogszabályok szerint megtartható. (A tavalyi verseny beszámolóját itt olvashatod el.)
A bázis is maradt ugyanaz, mint amit eredetileg meghirdettünk – és ahova sokan még a vírusveszély előtt lefoglalták szállásukat: Kőszegen az Alpokalja Panzió. Amennyiben minden rendben lesz, az útvonal is marad a tervezett, és mindkét napon a osztrák utakon megy a tekergés. Ott kicsit több a kanyar és kevesebb a kátyú… Az Aegon motoRun lebonyolításával kapcsolatban minden részletet megtudhatsz a verseny saját oldaláról – és itt jelentkezhetsz is rá. (Persze az útvonalat nem, azt kizárólag a rajt előtti pillanatban kapja meg mindenki, aki nekiveselkedik a tájékozódási kalandnak.)
Gyere, tarts velünk mind a két túrán! Az Aegon motoRun esetén a jelentkezési határidő 2020. június 30)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »