A japán motorgyártó óriás a legutóbbi EICMA kiállításon számtalan érdekességet mutatott be. Köztük a CB4X névre hallgató – egyelőre – tanulmánymotort, amely egy magas építésű sportos túrázó. Magára a stílusra láthatóan van igény. Erről árulkodik a BMW új sikermodellje, az F900XR is (a megújult S1000XR-ről nem is beszélve), amiket már most körbeimádnak az egész világon. Ezt a népszerűséget látva nem csoda, hogy a Honda lépéseket tett azirányba, hogy a saját verziójuk közelebb kerüljön a megvalósításhoz.
A szabadalomhoz köthető rajzok az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának asztalán landoltak. Ezek alapján pedig úgy látszik, hogy a Honda a 650 köbcentis, sornégyes platformja köré álmodott egy magasabb építésű, hosszabb rugóutakkal ellátott változatot.
A lejelentett szabadalom alapján a Honda többnyire hű maradt az eredeti koncepcióhoz. Bátor, határozott élekkel operáló sziluett, egykarú lengővilla, jobb oldalra kihúzott 4-1-2 kipufogó, a CBR szériára hasonlító fényszórók.
A CB4X külleme egészen biztosan valamelyest megosztó lesz, de kétségtelenül az európai ízlést próbálták becélozni. A tanulmány dizájnterveiért is a római R&D központjuk felelt, akik egyébként az X-Adv crossover robogót is elkövették.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »