A Triumph hamarosan frissíti a Tiger 1200-t. A kémfotókon lévő motor úgy tűnik, hogy máris készen áll konkurálni a szegmens legnépszerűbb tagjával, a GS-sel. Sőt, az új fejidommal lassan össze is lehet keverni őket. Pedig nem egy régi modell. Sőt, a jelenlegi széria két limitált szériás kiadását még csak nemrégiben mutatták meg nekünk a britek.
Maga a blokk egyértelműen háromhengeres marad, ezen már csak a hagyományok miatt sem lenne szép változtatni. A sasszeműek szerint azonban első ránézésre valamivel kompaktabbnak tűnik elődjénél. Bár egyelőre Triumph Tiger 1200-nek nevezzük, a hengerűrtartalom könnyedén felszaladhat abba a kategóriába, hogy ráaggathassák az 1.3-as nevet. A várható teljesítménye úgy 130-150 lóerő lehet.
Fontos változás, hogy az egykarú lengővillás megoldást elengedik. Helyette most már egy négyes kapcsolódású, kétoldalú kar fogja a kereket. A megoldás kísértetiesen hasonlít a Kawasaki féle tetraleverhez, aminek a célja, hogy a fellépő kardánreakciókat a lehető legminimálisabbra csökkentse.
Érdekes változásnak tűnik még, hogy a motor egész sziluettjéhez, összbenyomáshoz hasonlóan az abroncsok is keskenyebbnek hatnak. A külső küllőfuratú felni elől 21-es méretet ölthet. Ezzel valószínűleg a motor off-road képességein akarnak javítani, ami nemzetközi teszteket nézegetve jogosan javítandó terület lehet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »