Azt gondolom, hogy nem a véletlen szülte azt a fordulatot, hogy az elektromos közlekedésben utazó NIU nem Milánóban mutatta be az új közlekedési eszközeit, köztük a TQi-t, hanem a Las Vegas-i CES 2020-on. Ugyanis ez nem csak egy urbánus közlekedési eszköz, hanem három lábon járó bizonyítéka annak, hogy valamit tanultunk az elmúlt évtizedek alatt a városi közlekedésről. Ennek pedig tényleg, valóban inkább egy technológiai kiállításon van a helye. Hiszen mi is ez?
Szóval fogd meg meg az agyad és lépj egy amolyan tiszta, nyitott állapotba és képzeld el, hogy mivel ingáznál a legszívesebben az év minden napján! Ez valószínűleg egy robogó méretű cucc lesz, amivel könnyen el lehet evickélni a sorok között a Hungárián, kedd reggel 7:38-kor. Add hozzá a Piaggio MP3 bedönthető, háromkerekű első traktusát annak minden előnyével, a hozzá járuló extra stabilitással együtt! Aztán rakj rá egy olyan kabint, mint amilyen annak idején a BMW C1-en is volt, hogy ne teljesen vizes ruhában érkezz meg a munkahelyedre. Rakj bele egy elektromos motort, annak minden előnyével együtt. Végül dobj hozzá egy légzsákot a biztonság jegyében! Voilá: NIU TQi.
Kisebbfajta hátránya – bár minket, motorosokat ez vajmi kevéssé érint – a 10kW-os teljesítményéből fakadó jogosítványigénye. Abból legalább egy A1-et kér. A hatótávja 200 km, azaz ha a Csepel-szigetről jársz be melózni, akkor még pont nem tragédia, ha egyszer-egyszer nem rakod azonnal töltőre, miután haza érkeztél. De a töltése sem nagy kalamajka: a mezei 220V-os aljzaton kívül az elektromos autók Type2-es töltőjét is tudja kezelni.
A NIU TQi legfontosabb hozzáadott értéke a légzsák. Azt hiszem, ezt nem kell magyarázni. De akad még itt a high-tech jegyében néhány kütyü. Először is ott van az adaptív tempomat. Aztán egy balesetjelző és -elkerülő szenzor, akad parkolássegítő, GPS nyomkövetős lopásgátló, okostelefonos kapcsolat. Ha szeretnél többet megtudni erről az ügyes kis városi svájci bicskáról, akkor kattints ide és olvasd el a bővebb leírást a honlapjukon!
Támogatott tartalom
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »